מערכת אתר צה"ל

אתמול, בטקס שנערך בבסיס בית ליד, העניק מפקד עוצבת האש, תת-אלוף ירון פינקלמן, אות הצטיינות לעשרות חיילים ומפקדים מצטיינים מבין יחידות האוגדה: חטיבת הצנחנים, חטיבת הקומנדו, וחטיבות המילואים "חצי האש" ו-"חוד החנית".

מבין המצטיינים שקיבלו היום את האות היו כמה שבלטו במיוחד.

בחטיבות המילואים חילקו את אות ההצטיינות לאלו, שלמרות הזמן שעבר מאז שירותם הסדיר, הם נקראים לדגל בכל פעם מחדש, נפרדים לתקופה לא מבוטלת מהמשפחה והעבודה ויורדים לשטח כדי להתכונן לרגע האמת בו יגויסו בצו 8 לשמור על ביטחוננו.


אחד מאותם מילואימניקים הוא רס"ר משה גרליץ. משה, בן 39 מרחובות, היה לוחם ביחידת העילית "מגלן" בסדיר ובמילואים, לחם במלחמת לבנון השנייה ובמבצעים השונים. לפני שלוש שנים עבר לתפקיד של נאמן כח האדם של גדוד 697 בחטיבת חצי האש, אותו לקח ברצינות שאין כמוה. כדי לעשות סדר בבלאגן ולדעת מי מהלוחמים כשיר או לא לתפקד במלחמה ובאיזה תפקיד, משה פיתח, בעזרת כלים שרכש באזרחות, מערכת ממוחשבת שיכולה להציג נתונים על הכשירות של הכח במקצועות שונים. כך ניתן לזמן לאימון את אלו שצריכים לתרגל ובזמן אמת יגויסו המתאימים והכשירים. המערכת זכתה לשבחים בקרב המפקדים וצפויה להיות מופצת לגדודי מילואים נוספים.

אם הייתם אומרים בילדותו ל-א', שגדל בירושלים, שכשהוא יגדל הוא יהיה איש קבע מצטיין ביחידת עלית הוא לא היה מאמין. א', נפלט מבית הספר בגיל 15 וקיבל בהתחלה שחרור מהצבא עקב אבחון של קשיי הסתגלות. הוא לא ויתר, תפס את עצמו בידיים, השלים בגרויות, למד שנתיים כדי להיות הנדסאי אלקטרוניקה והתגייס לחטיבת כפיר כדי להיות הקשר של המג"ד. למזלו, מפקדיו השונים האמינו בו, ונתנו לו את הכוח להמשיך בצבא ולשרת נאמנה. היום הוא נגד הלוגיסטיקה של יחידת הקומנדו "דובדבן". א' זוכר את ההשפעה שהייתה למפקדיו עליו ודואג גם להשפיע כך היום על פקודיו, שמתבגרים, מתחנכים וחלקם אף נשארים לשירות ארוך בניגוד לציפיות.

סיפור מרגש נוסף של הצלחה הוא של סגן מאמוש מרשה מבית שמש. מאמוש עלה עם משפחתו מאתיופיה הרחוקה בגיל 6. הוא פיתח עצמאות תוך כדי לימודים בפנימייה והתגייס להיות לוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים. מאמוש יצא לקורס קצינים והיום הוא מפקד צוות בפלוגת החוד ועושה זאת בהצלחה יתרה.