המבצע נגד פעילי הטרור של חמאס בפאתי רמאללה. צפו

בפאתי העיר רמאללה, באישון לילה, עצרו כוחותינו לא פחות מ-15 פעילי טרור של ארגון חמאס. כיצד הם נתפסו? איך הפעילות תשפיע על הטרור בגזרה? ומה הקשר למתרחש בעזה ולאירועי חודש מאי המתקרבים? שוחחנו עם מפקד חטיבת בנימין, אל"ם יובל גז, ושמענו על מאחורי הקלעים של מבצע המעצרים המוצלח

23.04.18
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

15 פעילי חמאס נעצרו בגזרת בנימין

בלילה שבין שבת לראשון, הגיע המאמץ המבצעי והמודיעיני לשיאו - כוחות צה"ל מחטמ"ר בנימין יצאו למבצע חטיבתי מיוחד ורחב היקף בגזרה, בו פשטו על היעדים החשודים ועצרו בהצלחה 15 פעילי טרור של חמאס. בנוסף, הוחרמו כספי טרור השייכים לארגון ונסגר בית דפוס שהפיץ תכנים מסיתים. 

המבצע יצא לדרכו לאחר חודשים ארוכים בהם פעלו ארגוני המודיעין בהובלת השב"כ, במטרה לאסוף מידע רגיש ומדויק על זהותם של פעילי חמאס במרחב העיר רמאללה, ולהתחקות אחר עקבותיהם.

"החשודים שעצרנו הם מדרג מפתח במרחבי הכפרים בהם הם שוהים, ולקחו חלק משמעותי בחוליות הטרור של חמאס במרחב ובהסתה לביצוע פעילויות נגד אזרחי המדינה", מסביר מפקד חטיבה מרחבית בנימין, אל"ם יובל גז. "העובדה שהצלחנו להפיל מסה כה גדולה של פעילי חמאס בלילה אחד - פוגעת מאוד ביכולות של הארגון לפעול בגזרתנו".

העצורים שנתפסו, כך מוסיפים בחטיבה, ניהלו קשרים עם בכירים מעזה, ועם פעילים ברצועה שעומדים מאחורי הפרות הסדר האלימות נגד תשתיות הביטחון וכוחות צה"ל בחודש האחרון, ומנסים לחמם את השטח גם ביהודה ושומרון ולהוביל להסלמה ביטחונית.

"חמאס מעביר מליוני שקלים מדי שנה לפעיליו באיו"ש, במטרה לקדם פעילות טרור והסתה נגד כוחות צה"ל והעורף הישראלי", מבהיר אל"ם גז. "מדובר בסכומי כסף גדולים שמופנים למטרות פח"ע במקום לצרכים הומניטריים ואזרחיים. אם לא נפעל כדי לעצור את החוליות הללו - זה יהיה רק עניין של זמן עד שהן ינסו להרים את הראש ולבצע פיגוע נגדנו. לכן נמשיך לפעול כל העת בשביל לסכל את תשתיות הטרור בגזרה".

מפקד חטמ"ר בנימין מתייחס גם להיערכות לקראת התקופה הנפיצה בחודש מאי הקרוב, במהלכו יציינו הפלסטינים את יום הנכבה, חג הרמדאן ועשויות לחול גם מחאות עקב העברת שגרירות ארה"ב לבירה ביום ירושלים.

"אנחנו פועלים נגד תשתיות הטרור במרחב בכל ימות השנה ללא יוצא מן הכלל, אבל אנחנו בהחלט מבינים את הרגישות הגבוהה שטמונה בתקופה הקרובה. המוטיבציה לביצוע פיגועים עלולה לעלות", מדגיש אל"ם גז. "נדע לבצע את הצעדים הדרושים במטרה לנסות ולבלום מגמות שיגרמו להסלמה בגזרה, והמבצע האחרון מוכיח זאת".

על אף ההצלחה הרבה של הפעילות נגד תשתיות החמאס, למפקד חטמ"ר בנימין חשוב להוסיף ולציין כי המבצע האחרון הוא רק אחד מעוד רבים שבדרך. "משימתנו הראשונה היא לחצוץ בין הטרור לאזרחים", הוא מסכם, "ולכן נמשיך לשמור על תחושת הביטחון של התושבים ולהבטיח שאף ארגון טרור כזה או אחר לא יצליח לפעול בגזרה תחת המשמרת שלנו".