השתלמות הכליאה הפיקודית בפיקוד המרכז

18.11.18
מערכת את"צ

ביום רביעי האחרון נערכה בפיקוד המרכז השתלמות כליאה פיקודית בה תירגלו סימולציות מבצעיות מחיי היומיום של החיילים ביו״ש. ההשתלמות נערכה בהובלת המשטרה הצבאית בפיקוד המרכז בשיתוף אלמ״ר 5004 ונעשתה כחלק מהערכות לחירום בנושא העצורים.

״המשטרה הצבאית בפיקוד המרכז אחראית על מתקני העצורים ״עציון״ ו״שומרון״ בהם נמצאים עצורים פלסטינים", אמר מפקד המשטרה הצבאית בפיקוד המרכז, סא״ל מני בראן. "תחום הטיפול בעצורים הוא תחום מורכב ומשמעותי, הן בשגרה והן בחירום".

״על מנת לבצע את הכליאה בצורה הנכונה יש צורך בשיתוף פעולה של מספר גופים - יחידות הפיקוד (משטרה צבאית, אוגדת איו״ש, אלמ״ר וחטמ״רים) , משטרת ישראל מחוז ש״י ושירות בתי הסוהר", הוסיף סא״ל בראן. 

"לקחנו את כל דרך הציר: מרגע הקבלה במרחב הפיקוד אינדיקציה מודיעינית, אינדיקציה של שב״כ או של היועמ״ש ועד רגע המעצר בשטח והעברת הסמכות והטיפול לידי השב״כ", ציין מפקד אגד לוגיסטי מרחבי בפיקוד מרכז 5004, סא״ל חי כפיר מגנזי. "עבור התרגיל נבנו אוהלים המתאימים למצבי שטח, הוקמו גדרות ותלתליות המדמות את הקשיים בהם נתקלים הלוחמים".

"ההשתלמות נפרסה על מספר ימים וכללה חלק עיוני וחלק מעשי", סיכם סא"ל מגנזי. "בחלק העיוני דנו בהשתלשלות הציר, בתפיסה הפיקודית ובמציאות שתמיד משתנה מולנו. דיברנו על יכולות מתקני כליאה בכל מרחב הפיקוד תוך שמירה על הומניטריות".

התרגול המעשי כלל הכשרת שיטת ניהול נכונה של זירות אירוע ומעצרים, המנעות מחטיפת חייל, ושיתוף פעולה אידאלי בין גדודי הלוחמים והלוגיסטיקה בשטח.