יום איכות הסביבה הבין לאומי בבסיס בא"פ לכיש

05.06.18
מערכת אתר צה"ל

היום (שלישי), נערך יום איכות הסביבה הבין לאומי. בסיס בא"פ לכיש הוא חלק מפרויקט "צבא ההגנה לטבע", במסגרתו צה"ל וגופי שמירת הטבע משתפים פעולה כדי לשמר על הטבע יחדיו.

"צבא הגנה לטבע – מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", הוא מיזם משותף לצה"ל, משהב"ט, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וקק"ל, שמטרתו להוביל מפקדים וחיילים לאחריות ומעורבות פעילה לשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת שבסביבתם, במרחב האחריות והפעילות של יחידות צה"ל. המיזם החל בשנת 2014 וכיום, בשנתו הרביעית, כבר לוקחות בו חלק 51 יחידות צה"ל שונות, מהחרמון בצפון ועד אילת בדרום.

בא"פ לכיש ממוקם בחבל לכיש אזור עתיר ערכי טבע, נוף ומורשת. אחת הסכנות הגדולות לטבע באזור הן השריפות הנוצרות במהלך אימונים. ב-2016 החל פרויקט בבא"פ לכיש במסגרתו נעשו פעולות לצמצום השריפות הרבות בבא"פ- ריסוס שטחים נבחרים למניעת השריפות, פעולות הדרכה, ושבילים שנסללו בכדי למנוע את התפשטות השריפות במקרה של דליקה. בקיץ עתיד להיות מוקם מצפור לרווחת החיילים בבאפ כחלק מההסברה הסביבתית.

כלל החיילים הסדירים וחיילי המילואים אשר מקיימים תע"ם באיו"ש עוברים שבוע אימונים בבא"פ לכיש ועל כן החליט הבא"פ לקדם את היוזמה צעד אחד נוסף. המצפור יהיה נקודת המפגש העיקרית והגדולה, ובתוכו יכניסו שלטים ותוכן חינוכי על הטבע באיזור. שלטים על הארכיאולגיה וחיות הבר, וכן על העופות הדורסים, אשר נמצאים בריכוז הגבוה בעולם באיזור הבא"פ יימצאו בכל המצפור, ויאפשרו העברת תוכן חינוכי למספר גבוה של חיילים באימון, תוך כדי הנגשת הבסיס לנוחות החיילים. מאז תחילת הפרויקט ב2016, צמצמו נרחבות את מספר השריפות בכ-80% וב2017 לא נרשמה אף לא שריפה אחת בבא"פ!