"להעצים את המודעות ולשפר את ההסברה בקרב הנהגים, כדי למנוע את התאונה הבאה"

05.11.18
מערכת את"צ

בכל שנה כמיליון אנשים נהרגים או נפצעים בתאונות דרכים ברחבי העולם. ענף אבי"ב נלחם בתופעה הזו בפיקוד המרכז. הענף הוא למעשה מוקד ידע מקצועי ומוביל בתחומי הבטיחות. במסגרת פעילותו, הוא משפיע על יחידות הפיקוד ומבטיח מחויבות מקצועית ושיפור מתמיד בתחום הבטיחות.

השבוע הוא שבוע בטיחות בדרכים הלאומי וענף אבי"ב בשיתוף עם המשטרה הצבאית בפיקוד המרכז הציב לעצמו את היעד הבא: צמצום אירועי הבטיחות בקרב לובשי המדים ע"י הגברת המודעות לנהיגה בטוחה, זהירה ובהתאם לפקודות. רס"ן אסף דוד, סגן ממצ"פ (מפקד המשטרה הצבאית בפיקוד מרכז), סיפר: "היום התחלנו את שבוע בטיחות בדרכים הלאומי. במסגרתו, יצאה המשטרה הצבאית של פיקוד המרכז בשיתוף ענף אבי"ב ויחידות הפיקוד, למבצע רחב ומשמעותי בגזרת פיקוד המרכז במטרה לאתר נהגים מועדים, לזהות עבירות חמורות ובעקר להגביר את המודעות בקרב הנהגים".

המבצע, שנקרא "אכיפה חיובית", התמקד ברחבי הפיקוד ובסמוך למחנות מרכזיים, בכל נק' אכיפה נכחו שוטרים צבאיים יחד עם נציגי הענף. בכל מפגש עם נהג, חולקו עצי ריח ופלאיירים המעודדים בטיחות בדרכים.
רמ״ד בטיחות בדרכים וקצב״ת רס״מ ליאור צאלח, סיפר על המבצע המיוחד: "זוהי לא אכיפה כמו בכל יום רגיל. המטרה היא לגרום לנהגים להכיר את החשיבות והנהלים בדרך שהיא נעימה, לתת להם ריחן ופלאייר. המטרה היא לגרום לנהגים להבין את הסיבה למבצע הזה, להבין את החשיבות של הבטיחות בדרכים".

על מנת ששבוע הבטיחות בדרכים יהיה מקצועי, רלוונטי ומשפיע, אוכפת המשטרה הצבאית של פיקוד המרכז את כלל חוקי הבטיחות: "בשבוע הבטיחות בדרכים אנחנו מעצימים את העשייה ומתמקדים בעקר באכיפה חיובית מתוך כוונה לעלות את המודעות של הנהגים לנהיגה נכונה", מספר רס"ן דוד. הוא ממשיך ומספר, "כוונתנו היא לעשות אכיפה אפקטיבית ומשמעותית של עבירות חמורות, אותן אנחנו כמובן אוכפים בשגרה וביתר שאת במבצע הזה".

עם כניסתנו לתקופת החורף, המבצע שם דגש על בדיקת תקינות צמיגים וביצוע ביקורת חורף. "בדקנו היקף של מאות כלי רכב, אנחנו דואגים למודעות של הנהגים. אנחנו צריכים לרתום אותם כדי להחזיר את החיילים הביתה בשלום, אם הצלחנו להציל נפש אחת כאילו הצלנו עולם ומלואו" , אומר רס"ן דוד.

במהלך השבוע, ענף אבי"ב מעצים את פועלו גם בבניית וחיזוק מערך הבטיחות ביחידות הפיקוד. רס"ם צאלח מציין שהענף דואג להשתלמויות והצגות שונות שמטרתן היא הטמעת אווירת הבטיחות "כאורח חיים".
צאלח מוסיף, "המטרה היא להעצים את היום הזה. בנוסף לחומרי ההסברה שחולקו, הענף מבצע מס' פעילויות שונות השבוע בבסיסי פיקוד המרכז, שמטרתם ללמד על בטיחות בדרכים. חשוב לציין בנוסף, שכל יחידה בפניי עצמה מעצימה את השבוע הזה בפעילויות פנימיות. יחידות שונות למשל, מבקרות בבית החולים השיקומי לוינשטיין".

גם לאחר שבוע הבטיחות בדרכים, ימשיך ענף אבי"ב לדאוג לשיפור מקצועיות הנהגים ע"י השתלמויות ופעילויות שונות, במטרה למנוע את התאונה הבאה.