מפקד סיירת חרוב מסכם שבוע של הצלחות מבצעיות

תפיסת משליכי בקבוקי תבערה, מעצר חשודים שנשאו מטענים וסכינים - וכל זה תוך כדי תרגיל חטיבתי רחב במיוחד - לוחמי סיירת חרוב חוו לא מעט אתגרים בשבוע שעבר, אך עם כולם הם התמודדו בהצלחה. מפקד הסיירת מסכם את השבוע שחלף: "הצבנו את המוטו 'מוכנים תמיד' בראש סדר העדיפויות"

19.08.18
מיכאל אוריה, מערכת את"צ

כשלוחמי סיירת חרוב התבשרו על התרגיל החטיבתי הרחב בגזרת שומרון, בה הם מבצעים תעסוקה מבצעית בימים אלה, הם לא הניחו שחלק מהתרחישים שהם יתרגלו, יתממשו תוך כדי במציאות.

האירוע הראשון קרה ביום שישי בצוהריים, כשתצפיתנית בחטיבה זיהתה חמישה פלסטינים משליכים בקבוקי תבערה סמוך לכפר דיר אל חטב, ומיהרה להקפיץ את לוחמי הסיירת לנקודה, שעצרו את החמישה. 

לאחר הסיכול המוצלח, יצאו ביום שני חיילי חטמ"ר שומרון לתרגיל חטיבתי רחב, במהלכו, תורגלו מגוון תרחישי טרור שמקור רובם באירועי עבר שקרו בגזרה בפרט וביהודה ושומרון בכלל. "אנחנו נמצאים בתעסוקה מבצעית בגזרה עם היסטוריה קשה של אירועי טרור, ומבינים שהמשימה שלנו היא בראש ובראשונה לשמור על אורח החיים התקין בגזרה ולסכל כל ניסיון טרור, מכל סוג שהוא", מבהיר סא"ל אורן צבר, מפקד סיירת חרוב.

במהלך האימון החטיבתי תרגלו הכוחות אירועי חדירה ליישוב, נסיונות חטיפה, פיגועי ירי מרכב חולף, כפי שחוותה החטיבה רק לפני מספר חודשים סמוך לחוות גלעד, והשלכת מטענים ובקבוקי תבערה על צירים מרכזיים בגזרה.

"התרגיל נועד לבחון את מידת המוכנות, הזריזות והמקצועיות של היחידות הלוחמות במרחב בעת יידרשו להתמודד עם הטרור פנים מול פנים", מחדד סא"ל צבר. "כבר לקראת סיום האימון, נדרשנו לפעול בשטח בזמן אמת מול האתגרים אותם בדיוק תרגלנו".

במהלך שעות הצוהריים של יום שלישי, בדיוק באותו מרחב בו נתפסה חוליית משליכי בקבוקי התבערה מספר ימים לפני כן, עצר כוח מסיירת חרוב שלושה חשודים שזוהו על ידי מערך האיסוף בגזרה, ועליהם נמצאו ארבעה מטעני צינור. לא עבר זמן רב, וצוות נוסף של סיירת חרוב הוקפץ לנקודה נוספת בה זוהה פלסטיני חשוד. לאחר שהלוחמים הצליחו לעצור אותו, התגלה כי נשא סכין על גופו.

"חווינו רצף מתפרץ של אירועי טרור שדרשו מאיתנו מענה מהיר ואיכותי", מדגיש סא"ל צבר. "האימונים שאנחנו מבצעים בגזרה נועדו להכין אותנו לאתגרים אותם נפגוש במציאות, ואני חושב ששיתוף הפעולה המוצלח שביצענו יחד עם מערך האיסוף והמודיעין של החטיבה, איפשר לנו לפעול בצורה חזקה, מהירה ומדויקת מול המחבלים, ולסכל את הפיגוע לפני שהוא קרה".

למפקד סיירת חרוב חשוב גם להדגיש כי היכולות הייחודיות שרכשו הלוחמים שלו מעת ההכשרה, באו לידי ביטוי באירועים האחרונים ויש להם עוד הרבה מה להציע. "סיירת חרוב שהוקמה לפני שנה וחצי במטרה לשמש ככוח החי"ר המוביל בצה"ל בזירה הפלסטינית, הציבה את המוטו 'מוכנים תמיד' בראש סדר העדיפויות שלה", מבהיר סא"ל צבר.

"העובדה שאנחנו בוחרים את הלוחמים שלנו בקפידה, דורשים מהם לעבור גיבוש והכשרה קשים במיוחד ומקנים להם יכולות מבצעיות מתקדמות שיש במעט מאוד מקומות בצבא, היא במטרה לאפשר להם לתת מענה חד משמעי לכל אתגר אליו הם יידרשו", הוא מוסיף ומסכם: "הצלחנו לסכל בהצלחה את כל האירועים האחרונים, ואני בטוח שנדע להתמודד עם כל אירוע טרור שנפגוש בעתיד".