ראש ענף תכנון וארגון בפיקוד מרכז מסכם תפקיד

05.06.18
מערכת אתר צה"ל

סא"ל ליאור לוי, ראש ענף תכנון וארגון (תוא"ר) בפיקוד המרכז, יסיים את תפקידו ואת שירותו הצבאי באוגוסט הקרוב.

הוא התחיל את שירותו כמפקד כיתת טירונים במערך מגל, ובגיל 23 לאחר ששירת כמפקד פלוגה בקורס מ"כים, יצא לשנת חופש וטס לדרום אמריקה. זאת הייתה פעם ראשונה שעלה על מטוס, ומאז התאהב בטיולים ברחבי העולם והספיק להיות בכ-40 מדינות. "אני מאוד סקרן," מספר ליאור, "מקומות חדשים, אוכל חדש, שפה חדשה, נופים חדשים - זה מה שאני אוהב. במטוס בדרך לטיול אני כבר במחשבה על היעד הבא. לפני כחודשיים וחצי הייתי עם הבן שלי בטיול לכבוד בר המצווה שלו בתאילנד וכבר חשבתי על היעד הבא - טיול שחרור במקסיקו וגואטמלה".

מה זה ענף תוא"ר?

"במשפט אחד - 'בונים איתך את הכוח לפיקוד', אני מאמין בזה. בונים - זה בניין כוח, איתך - ביחד, בשותפות, 'ענף תואר משפחה מנצחת'."

במהלך הקדנציה שלו כראש הענף לקח חלק בהובלת פרויקטים רבים בפיקוד ביניהם הקמת חטיבת הקומנדו ויחידת הניוד, שינויים משמעותיים באוגדה 340 ובאגד הלוגיסטי המרחבי בפיקוד, בניית חטיבה 417 (חטיבת הבקעה) ועוד פרויקטים רבים. בנוסף, הוביל בפיקוד את יישום התוכנית הרב-שנתית "גדעון" ואף הוביל תכנית רב-שנתית פיקודית.

מה האתגרים הגדולים בתפקיד?

"צריך כל הזמן להתייעל, לחשוב איך עושים יותר ממה שיש, איך מסתכלים כל פעם על דברים אחרת כדי לעבוד בצורה טובה יותר. האתגר הוא איך בונים את הכוח שיהיה חזק מספיק לטווח הארוך. אני צריך לנסות לדמיין עכשיו את המלחמה הבאה ובעקבות זה להבין מה צריך לעשות. התעסקות באיך בונים בניין כוח בפיקוד לא לטווח הקצר, אלא לעוד שנה ושנתיים וחמש שנים".

לקראת הפרישה חשוב לליאור לסיים כמה שיותר פרויקטים עד סוף השנה, כדי שהבא אחריו יוכל להתחיל ברגל ימין. הוא עדיין  לא יודע במה יעסוק לאחר השחרור, אך מקווה שזה יהיה בעבודה ציבורית או בתחום הטיפול- גישור, הנחיית קבוצות וקואוצ'ינג - תחום שאותו למד במשך השנים.

לפני שתעזוב את המערכת הצבאית, מה תמליץ למתגייסים החדשים?     

"אני ממליץ לכל חייל לנסות להיות הכי טוב בכל מקום אליו הוא מגיע. בסופו של דבר, כל המדינה מתבססת על צה"ל, מי שמחפש לעשות משהו ערכי ומספק, זה המקום".