תא"ל דוד זיני מונה למפקד עוצבת "עידן"

31.01.18
מערכת אתר צה"ל

היום (רביעי) מונה תא"ל דוד זיני למפקד עוצבת "עידן".

טקס החילופים נערך במפקדת האוגדה בנחשונים, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תא"ל דוד זיני מחליף בתפקידו את תא"ל אבי גיל, אשר כיהן בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות.

"עוצמתו העיקרית של צה"ל נמצאת באיכות האנשים, ברוח הלחימה ובתחושת המסוגלות הפועמת בקרביים", אמר באירוע מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה. "אבי היקר, הובלת את האוגדה בשנתיים האחרונות בדרכך ובצלמך, דרך של לוחם נמרץ אך מפוכח ומנוסה, מפקד שמברר באופן מתמיד את המציאות העכשווית ומגביה מעוף כדי לראות מה עשוי להתרחש בעתיד".

"גם בתקופה האחרונה, אנו עדים לכך שהרצון לפגע באזרחי ישראל אינו פוחת. לצד המאמצים הטכנולוגיים והמודיעיניים המופעלים במסגרת הלחימה בטרור, פעילות הלוחמים בשטח מוכיחה את עצמה יום יום", המשיך אלוף נומה. "גם בשבוע האחרון, קיבלנו הוכחה נוספת לפועלם של לוחמים בשטח שהביאו לסיכול טרור והגברת הביטחון. מפקד פלוגה מחטיבת כפיר שהגיע עם חייליו לגדר היישוב איתמר בעקבות התראה של תצפיתנית סיכל חדירה ליישוב ופגיעה בתושבים. אירוע זה, כמו רבים אחרים המתרחשים מדי יום, ממחישים שוב את נחיצותם שם לוחמים שיעמדו כחיץ בין הטרור לבין אזרחינו".

"את הפיקוד על האוגדה העברנו לפני מספר דקות לתת-אלוף דוד זיני, לוחם עתיר ניסיון, מפקד מקצועי ומנהיג משכמו ומעלה, איש צנוע ותלמיד חכם", הדגיש אלוף נומה. "נבחרת מיני רבים להיות מי שימשיך להצמיח את האוגדה על אנשיה בשנים הקרובות, אנו סומכים עלייך ואנשי הפיקוד כולו יעמדו לימינך במסע".

באירוע, נפרד מעוצבת "עידן" המפקד היוצא, תא"ל אבי גיל: "בעשור האחרון אני בוחר להתחיל את דברי הפרידה שלי מהיחידות בשיר ישראלי ההולם את המעמד. החלטתי שהיום אוותר על כך ואגש ישר לעניין, אירועי הבוקר הביאוני לחרוג ממנהגי. לא אפתח עם שיר, אלא עם משורר. הבוקר הלך לעולמו חיים גורי. לוחם פלמ"ח, מפקד, איש תרבות ורוח. חתן פרס ישראל, מאושיות המדינה בתקומתה".

"אולי אתחיל בזה שלפני כשנתיים, כשעמדתי כאן במעמד כניסתי לתפקיד, התבוננתי בחבורת האנשים המצומצמת הזו, ולא הצלחתי לשער או לדמיין איזו אנרגיה אצורה בעשייתם", הוא הוסיף. "עד מהרה למדתי את כוח שילובם של אנשים מצוינים, החדורים תחושת שליחות, רוח של מסגרת צבאית מנצחת, ומעל הכול- משימה צבאית המהווה מצפן ברור ואתגר אישי וקבוצתי".

"זיני חברי, אתה מגיע לאוגדה בנקודת פתיחה שניתן רק לחלום עליה - אחרי הקמה ופיקוד על חטיבת הקומנדו, אחרי שורת תפקידים בהם הממשק שלך עם מערך המילואים היה משמעותי ואיכותי - ממפקד חטיבה, דרך מפקד מרכז האש, וכשבאמתחתך שנים רבות של פיקוד בחוד החנית", ציין תא"ל גיל. "תמצא כאן חבורת אנשים מצוינת, טובי הארץ הזו, המאמינה בעצמה ובמסוגלותה. אנשים, שיחד איתך ובהובלתך, בדרכך הייחודית, תצליחו לעמוד בכל משימה. מאחל לך, לאוגדה ולאנשיה הצלחות וניצחונות. אני משוכנע שכך יהיה. איננו רודפי מלחמות, אנו עם שוחר שלום המעוניין לשמור על חירותו בארץ ישראל. אולם, בטוח אני כי כשתדרשו לקרב, תגיעו ותכריעו".

במהלך הטקס, תא"ל דוד זיני, נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת "עידן" : "אני מקבל היום את הפיקוד על עוצבת 'עידן' אוגדת העתודה הרב-זירתית של צה"ל, ברגשות מעורבים. בשמחה גדולה על הזכות ובכובד ראש ביחס לאתגר הגדול, מתוך הבנה עמוקה של גודל האחריות הכרוכה בתפקיד זה ובמשימת העתודה בפרט. לא סוד כי ייעודנו כאוגדת עתודה גורם לעיתים חוסר ודאות, אתגר במציאת הצפון ובעיקר תחושת פער, הנראה באופן ראשוני כקשה לגישור. בין ההבנה עד כמה מורכבת היא משימת עתודה, לבין הכלים והמשאבים הנראים כתנאי לייצור הכשירות הנדרשת למשימה זו".

"אין בכוונתי לפתור מתח זה אלא לסמן את העקרונות שיהוו מפתח להפיכתו ליתרון. מערך המילואים מהווה עוצמה ייחודית לצה"ל, מערך שאם לא היה קיים, היה נכון להמציא אותו. בעולם העסקי משלמים הון עתק על אנשים בעלי ניסיון. המפתח טמון באיכות הפיקוד וברוח הגייסות", הוא הבהיר. "פקודיי ומפקדיי, אני מבטיח לכם לעשות כל שביכולתי על מנת להביא אתכם לקרב מוכנים ולהוביל אתכם בקרב לניצחון, למען העם והמדינה. מודה על הזכות לפקד עליכם ולהימנות בין שורותיכם. יחד נגיע ונכריע".