הצצה לתרגיל הרחב של חטיבה מרחבית יהודה

מפקדי וחיילי חטיבה מרחבית יהודה, בשיתוף הגדודים הלוחמים המבצעים תעסוקה מבצעית בגזרה, תרגלו במהלך הימים האחרונים שלל תרחישי קיצון במטרה להיות ערוכים ומוכנים למצב של הסלמה ביטחונית במרחב.

18.07.18
מערכת את"צ

בתרגיל שנמשך יומיים, תרגלו הכוחות אירועי טרור עממי, פיגועי דריסה וירי, ואפילו חדירת מחבלים ליישובים בגזרה. התרגיל נועד לדמות למפקדים וללוחמים רצף אירועי אמת ברחבי הגזרה ולבחון את התמודדותם עימם.

בנוסף, אחד היעדים המרכזיים של התרח״ט הינו להטמיע ולמבצע את המערכת הטכנולוגית החדשה לשליטה ובקרה הנקראת צי"ד (״צבא יבשה דיגיטלית״). המטרה היא להשתמש בה במהלך התרגיל ולהתאים את אופן השימוש בה לתנאים והצרכים המבצעיים שעולים מדרג השטח.

"המערכת נועדה להציג את תמונת המצב של כוחותינו, באוויר וביבשה, ובנוסף גם את של כוחות האויב", מספרת רס"ן יוליה כץ, קצינת הקשר החטיבתית. "היא מאפשרת לנו להעביר את הפקודות ללוחמים בשטח ולהוציאם לפעולה, ובנוסף לסייע להם לתמרן בזכות רכיבי ניתוח השטח, תצלומי האוויר והמפות שכלולים בה".

"אנחנו מהחטיבות המרחביות הראשונות בצה״ל שעוברות את המהפך הזה", מוסיף סא"ל רועי יתח, סגן מפחד החטיבה, שמצטרף לדבריה של קצינת הקשר. "מדובר בשיאו של תהליך שמסתכם בתרגיל רחב היקף שנועד להפוך את הטמעת המערכת לסופית ורשמית, ולבחון את היכולות המבצעיות שלה לקראת זמן אמת. מדובר במערכת חדשנית ומורכבת ואין לי ספק שהיא תאפשר לנו להיות טובים ומוכנים יותר לכל תרחיש שנפגוש בשטח בעתיד".