תצפיתניות אוגדת איו"ש השתתפו ב"מבצע פסח" וחזרו בידיים מלאות

מכלים לבישול, דרך פינות ישיבה מפנקות וכורסאות נוחות ועד לציוד ייעודי לחמ"לים - באוגדת יהודה ושומרון החלו בפרויקטים לשיפור תנאי התצפיתניות מגדוד האיסוף "ניצן" כדי לוודא של"עיניים של הפיקוד" יש את כל התנאים לשמור עליו. אז איך פסח קשור לעניין? ומה זה בכלל ימי מיקוד? "תצפתנו" עליהן מתחדשות וחזרנו עם תמונת המצב

02.01.19
מיכאל אוריה, מערכת את"צ

בגדוד האיסוף "ניצן", גדוד האיסוף הגדול ביותר בצה"ל, משרתות מאות תצפיתניות הפזורות בעשרות החמ"לים של גזרת יהודה ושומרון. במטרה לשפר את המענה לאותן החיילות שמאיישות את החמ"לים ימים ולילות לאורך כל שירותן, החליטו בגדוד להפוך את המושג אתגר למשימה, ובאמצעות פרויקטים גדודיים חדשים ומשמעותיים, הם מובילים מהפכה בתנאי השירות.

בשבוע שעבר יצא הגדוד ל"מבצע פסח". אומנם, פסח יגיע רק בעוד ארבעה חודשים, אבל בגדוד החליטו שלא צריך לחכות עד שיגיע חג הניקיון כדי לעשות קצת סדר. כל הפלוגות התרכזו יחדיו וקיבלו ציוד חדש ביריד חגיגי ומושקע: מבגדים חמים לחורף, דרך טוסטרים וגופי חימום, ועד ספסלים וחומרי ניקיון.

"זה יום חג לתצפיתניות", סיפר מפקד גדוד 636, סא"ל רועי יתח. "ארגנו את כל הציוד וכל הדברים שחסרים - בחמ"לים, במטבחונים ובמגורים. כלים לבישול, כורסאות, ספות ופינות ישיבה הם רק חלק קטן ממה שחיכה להן שם. אנחנו עובדים כאן ימים ולילות למען התצפיתניות שעושות פה עבודת קודש ומגנות על הגזרה 24/7. הן העיניים של הגדוד, העיניים של כל אוגדת איו"ש, ויותר מזה, של כל פיקוד המרכז". 

פרויקט נוסף שיצא לפועל לאחרונה, הוא פרויקט "ימי מיקוד". במסגרתו, כל שבוע צוות הבינוי של הגדוד עורך יום בו מרכזים מאמץ במוצב עם חמ"ל תצפיתניות, במטרה לבצע את כל התיקונים הנדרשים ולעשות הכול כדי להפוך את המוצב למקום שנוח ונעים לשהות בו.

הפרויקט התחיל לפני תשעה חודשים במטרה לעקוב אחרי מצב החמ"לים, ולוודא שיש בהם סביבה מתאימה. כמובן שהתצפיתניות בכל חמ"ל עוזרות בעבודות גם כן, ומקבלות באופן הזה יום כיף והווי צוותי שמסתיים בתחושת סיפוק רבה וארוחה מפנקת.

 

"הרבה דברים תוקנו, ועכשיו הפלוגה נראית טוב מאוד ונחמד יותר להסתובב בה", מספרת רב״ט מריה פלמר, תצפיתנית בפלוגת שומרון. ״זה נותן תחושה טובה לדעת שבאמת אכפת לגדוד מאיתנו ושהוא ידאג לנו למה שאנחנו צריכות".

״הפרויקטים האלה מעלים את המוטיבציה שלי״, היא מוסיפה ומדגימה: ״במוצב שלנו הכיריים לא עבדו כמו שצריך, אז דאגו להחליף אותן לחדשות, כדי שלא יהיה מצב שלא תהיה לנו אפשרות להכין אוכל בנוחות. אני יודעת שכעת יש לי את התנאים המספקים כדי שאוכל להשקיע ולדאוג לעצמי. זה משפיע על האופן שבו אני אמלא את התפקיד שלי בהמשך - בצורה הטובה ביותר״.

"התפקיד שלנו זה לדאוג לתצפיתניות", מוסיף מפקד הגדוד. "מתנאי השירות שלהן, הבריאות שלהן, ועד הנוחות שלהן - כי הן בעצם לב לבו של הגדוד".