"אפרים" ו"בנימין" משלבים כוחות בתרגיל רפואי מיוחד

בשבוע שעבר, התאחדו כוחות הרפואה של החטיבות המרחביות "אפרים" ו"בנימין" כדי לתרגל אירוע ביטחוני דומה לפיגוע הרצחני שאירע לפני שנה ב"עין בובין". הצטרפנו אליהם לשעות של אדרנלין, טיפול מציל חיים ופינוי מהיר של פצועים, והבאנו לכם את הרגעים מתרגיל התפר המיוחד 

31.08.20
מירב בראל, מערכת את"צ

בשעות הערב של יום רביעי האחרון, התקבל דיווח על פצועים רבים במעיין "עטרת" שבחטיבת "בנימין". תוך דקות ספורות קפצו לשם כוחות הרפואה של החטיבות המרחביות בנימין ואפרים, תאג"די הגדודים נחשון ושמשון וכמובן מד"א, כדי לגלות שמדובר בתרגיל מיוחד מסוגו - תרגיל רפואי משותף.

״חטיבות אפרים ובנימין ידעו אירועים קשים במהלך השנים", פותחת קצינת הרפואה של חטמ״ר "אפרים", סרן עמית דריי-זיברוק, "למדנו מאותם אירועים שהסיוע ההדדי במרחב משמעותי מאוד בזמן אמת, ומה שלא נתרגל בשגרה - לא יעבוד בצורה מיטבית בחירום".

"מתוך התפיסה הזו נולד שיתוף הפעולה בין החטיבות", היא ממשיכה, "צוותי הטיפול הנמרץ הצבאי חברו זה לזה, ולאחר מכן חברו גם לגדודי התע"ם שתופסים קו ולצוותי ההתיישבות היקרים שמהווים את העוגן החזק ביותר שיש לנו".

את התרחיש מולו עמדו הלוחמים, שכלל טיפול ופינוי פצועי ירי ופצועים ממטען חבלה שהונח במעיין, כולנו מכירים, לצערנו. מדובר בדימוי הפיגוע שהתרחש בדיוק לפני שנה, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז״ל ממטען שהונח במעיין "עין בובין", ונועד לשפר את מוכנות הצוותים לאירוע טרור מסוג זה ולהצלת חיי אדם. 

בשיתוף פעולה מלא, טיפלו הכוחות הרפואיים והתאג"דים בפצועים הרבים ופינו אותם לבית החולים במהירות וביעילות.  

"אין ספק שתרגילים בסדר גודל כזה משפרים את המוכנות שלנו לאירוע אמת", קובעת קצינת הרפואה של חטיבת ״בנימין״, סרן רתם ארביב.

"מדובר במרחב תפר בין גזרות שונות שעל מנת לתת בו את המענה הרפואי הטוב ביותר לפצועים, מצריך שיתוף פעולה הדוק גם עם מד״א ובמקרים דחופים אפילו עם חיל האוויר, ולא רק בין החטיבות", מציינת סרן ארביב.

"החבירה בין הצוותים השונים במסגרת התרגיל המאתגר במתווה המורכב הזה היוותה סיפקה לנו המון חומר למחשבה ולהפקת לקחים", מסכמת סרן עמית דריי-זיברוק.