הרמטכ"ל קיים הערכת מצב באיו"ש

22.12.20
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר היום (שלישי) בחטיבות המרחביות "שומרון" ו"מנשה" בליווי מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יניב אלאלוף, ראש המנהל האזרחי, תא"ל רסאן עליאן ומפקדים נוספים.

במהלך הביקור סייר הרמטכ"ל בגזרה, בחן את מוכנות הכוחות ואת התוכניות המבצעיות וקיים הערכת מצב עם המפקדים. בנוסף ערך הרמטכ״ל פגישה עם ראש המועצה האזורית ״שומרון״, מר יוסי דגן.

בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים לצורך הגנה ביישובים ובצירים במרחב. בנוסף, הוחלט על עוצר יציאות לכוחות הלוחמים באוגדה החל מהיום.

״ראשית, אני משתתף בצער המשפחה, החברים והקהילה״, אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, ״אני מתחייב שנעשה על מנת להבטיח את הבטחון של תושבי השומרון. מהלוחם בשטח ועד מפקד האוגדה - אנו פועלים ביחד כדי להבטיח שגרת חיים ולעקור מהשורש כל ניסיון להפר את השקט באזור. לא נהיה סלחניים כלפי כל סוג של טרור, בוודאי לא כזה אכזרי כפי שראינו השבוע״.

בימים האחרונים קיימנו הערכת מצב ובהתאם לכך תגברנו את הגזרה בכוחות לוחמים, כדי להערך לכל תרחיש״, עוד הוסיף האלוף, ״אני מגבה את הלוחמים שמבצעים את משימותיהם הרבות והמורכבות, ומצפה מהם לחתור למגע, לפעול בחדות ולסכל כל ניסיון לפגיעה בבטחון התושבים, החיילים או המציאות הביטחונית. אנחנו נמשיך לפעול ביחד, בתיאום ובשותפות עם ההתיישבות כפי שנהגנו עד כה״.