בבסיסים האלו מגדירים מחדש את המשמעות לת"ש

כשבאוגדת איו"ש ובפיקוד המרכז שמים את חוויית השירות של החייל בחשיבות עליונה הם עושים את זה עד הסוף - וזה כנראה מסביר את גל השדרוגים, השיפוצים והאירועים שמציף את בסיסי הפיקוד בשבועות האחרונים. האוכל, הרפואה והלוגיסטיקה עולים רמה - ואנחנו היינו שם כדי לראות. צפו

16.01.20
מערכת אתר צה"ל

חדר האוכל החדש של יחידה 636

בשבוע שעבר נפתח חדר האוכל של גדוד 636, יחידת האיסוף והתקיפה של פיקוד המרכז, בבסיס האם שלה - מחנה עופר.

"פתיחת המתחם החדש היא ייעודית לצרכיהם של הלוחמים, אשר יוצאים לפעילויות ארוכות הנמשכות אל תוך הלילה, וחוזרים לבית עוטף ולחדר אוכל חם", אומר מפקד היחידה, סא"ל ר', "מדובר במענה ראוי ואיכותי ללוחמים ולתצפיתניות שנמצאות במחנה עופר, וכמו כן - גם ליחידות הנוספות של אוגדת איו"ש ופיקוד המרכז".

הציוד בחדר האוכל הוחלף לגמרי, והוא מצויד בכלי הגשה חדשים, פלטות קירור וחימום, ואפילו מסכי פלזמה לטלוויזיות. בטקס גזירת הסרט וחניכת חדר האוכל לקחו חלק רח״ט לוגיסטיקה, תא״ל ניסן דוידי, קל״פ המרכז, אל״ם אלי עזר, מפקד יחידה 636 - סא״ל ר׳, סמא״וג אי״וש - אל״ם כפיר כהן, קלא״וג אי״וש - סא״ל חי כפיר וחיילי היחידה שנכחו לאורכו.


Red monday - היריד הלוגיסטי החדש של חטמ”ר בנימין

בנוסף, ביום שני האחרון התקיים בחטמ"ר בנימין יריד לוגיסטי, שהתרכז בחיילי בסיס האם של החטיבה - אלו שנמצאים מאחורי הקלעים של הפעילות המבצעית הסיזיפית בחטמ"ר.

"אנחנו מאמינים בלגעת בחייל בקצה, לתת לו שירות לוגיסטי טוב ומעטפת מלאה - ובפעימה הזו אנחנו נוגעים בחיילים שבבסיס החטיבה שלנו", מציג קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן מידן פרץ, שהיה אחראי על האירוע. "קראנו ליריד "שני האדום", גם בגלל הקשר של היריד ל'יום הרווקים הסיני' וגם בגלל שביום שני כל חיילי החטיבה על מדוריה ואגפיה נמצאים בחטיבה ומתקיימת החלפת המשמרות במוצבים, לכן לכולם נוח להגיע".

אנשי הלוגיסטיקה של חטמ"ר בנימין בפיקודו של רס"ן פרץ, פינקו את החיילים בכיבוד, מוזיקה, ושתייה חמה במיוחד לקור של בנימין. "כל חייל הגיע, החליף חתימות, בדק את הציוד שלו, זיכה ציוד לא תקין, קיבל מדים חדשים, חולצה תרמית ו'געטקעס' לימים הקרים", מפרט הקל"ח, "רצינו ליצור להם שינוי אווירה, משהו מעבר, יחס אישי ומחבק".

"זו הפעם השנייה שאנחנו עושים יריד כזה ומשתדלים לעשות אותו אחת לחצי שנה, בגיבוי מפקד החטיבה וקצין הלוגיסטיקה האוגדתי כמובן", הוא מציג, "בפעם הקודמת נתנו מקרר וארונית לכל חדר - כל פעם אנחנו מנסים לשדרג קצת אחרת. התגובות מדהימות - הדבר המרכזי שאני לוקח מזה זה שבסוף לא משנה מה חייל עושה ביום יום, כשהוא מרגיש שמתייחסים אליו הוא חש גאווה לשרת ביחידה והמוטיבציה שלו עולה. וזאת הסיבה שהעבודה הקשה שלנו משתלמת".

'המרפאה הדיגיטלית' בחטמ"ר עציון

גם בחטמ"ר עציון יצאו בצעד חדש ובאמצעות חשבון 'ווטסאפ ווב' מאפשרים כעת לחיילי החטיבה לקבוע תורים באופן דיגיטלי וללא צורך בהגעה למרפאה והמתנה לשיחה עם חובש. נגדת הרפואה החטיבתית יזמה את המהלך, בהשראת חטמ"ר 474 בפיקוד הצפון שהחל גם הוא לפעול בשיטה זו.

"המערכת שלנו מתממשקת עם מחשב שנמצא בעמדת הקבלה במרפאה", מסביר קצין הרפואה החטיבתי של חטמ"ר עציון, סרן יניב פרי, "בחדר הקבלה שלנו יש מחשב צבאי לניהול שוטף של המרפאה, ומחשב אזרחי עליו פועל חשבון 'ווטסאפ' אותו מתפעל החובש במרפאה. דרך מספר טלפון ידוע כל חייל יכול ליצור קשר עם המענה האוטומטי שלנו".

ומה הכוונה באוטומטי? "ההתכתבות היא אוטומטית, ממש כמו מענה טלפוני שאומר לך 'להזמנת תור לחץ 1'", מסביר הקרפ"ח, "המענה משיב לחייל בהתאם לתשובות שהוא נתן, ועל פי זה אפשר לקבוע תור. בסופו של דבר כמובן שהתכתובת מגיעה לאחד החובשים והוא מטפל בקביעת התור".

ולא מדובר רק בקביעת תור למרפאה עצמה - אלא גם בשיח של שאלות ותשובות מול חובש שחוסך הגעה פיזית למרפאה, קביעת הפניות ועוד. "המטרה בסוף היא לשפר את השירות שאנחנו נותנים לחייל בקצה שצריך רפואה שגרה", מסכם סרן פרי, "הפרויקט רץ כבר בערך שלושה שבועות וקיבלנו פידבקים מצוינים מהחיילים, מעבר לכך שזה ניכר גם במספר ההפניות הפתוחות שירד משמעותית מאד, הנגישות של המרפאה עלתה והפכנו אותה למשהו שיכול להיות חלק מהמנהג הכי יומיומי - להתכתב ב'ווטסאפ'".