לא בטוח שתזהו את הבסיס הזה אחרי השדרוג

כבר שנה וחצי, מבלי ששמתם אולי לב, עובר מפח"ט "אפרים" שיפוץ מקצה לקצה. החל ממגורים חדשים, דרך חדר אוכל מלוטש ועד למועדון מאובזר לחיילים - יצאנו לבדוק איך נראה הבסיס היום ומודים שלקח לנו קצת זמן לזהות אותו

11.10.20
מירב בראל, מערכת את"צ

כשרס"ם ארז אלגאלי התחיל את תפקידו כרס"ר במפקדת החטיבה המרחבית "אפרים", לפני כמעט שנתיים, הוא לא יכול היה להתעלם ממצב התשתיות הקיים בבסיס - ובהחלטה משותפת, יחד עם המח"ט והסמח"ט, החליטו לפתוח בפרויקט ארוך-טווח של שדרוג כלל המבנים, במטרה לייצר לחיילים ולחיילות סביבת עבודה ומגורים נעימה יותר.


לפני ואחרי השיפוץ

"אני מאמין שלחיילים יהיה טוב בשירות הצבאי, אם יהיו להם את שלושת הדברים הבאים", קובע רס"ם אלגאלי ומתחיל למנות: "אוכל טוב, תנאים מתאימים לשינה מספקת - כמו מגורים, מקלחות ושירותים תקינים - ומעטפת של הווי וכיף, שכוללת מועדון, שק"ם וחדר כושר".

באותה התקופה, הבחין סגל המפקדים בחטיבה כי החיילים מתלוננים על כך שתנאי המחיה מקשים על השהייה הממושכת שלהם בבסיס: "הבנו שאחד הגורמים המרכזיים לתחושות השליליות של החיילים הוא המצב הרעוע של התשתיות, ויחד עם צוות המפח"ט החלטנו שהגיע הזמן לשינוי מהותי בנראות הבסיס".


לפני ואחרי השיפוץ

בעקבות כך החל השיפוץ: "התחלנו במגורי החיילים והחיילות, המשכנו בתיקונים משמעותיים בחדר האוכל והמטבח, ובנינו כוורת, מספרה, חדר כושר, חצר כושר שנתרמה על ידי עמותת 'יחד למען החייל', בית כנסת ומועדון לחיילים הכולל ספות, טלוויזיה וכדורגל שולחן".

"בנוסף, הקמנו מגרש כדורגל ואמפיתיאטרון לטקסים, ניקינו את עמדת הש"ג והוספנו פינות ישיבה ברחבי הבסיס", ממשיך רס"ם אלגאלי לפרט בהתלהבות.


לפני ואחרי השיפוץ

השיפוץ המשמעותי שמתנהל זה כשנה וחצי, נמשך עד לימים אלו ממש. "אנחנו עובדים כעת על הקמת מרפאה חדשה, מגורי משפחות ועוד", מגלה הרס"ר בגאווה.

ואכן, מתיחת הפנים השיגה את המטרה שלשמה נועדה. "אין ספק שהשיפוץ השפיע באופן מהותי על ההווי של החיילים בחטיבה", הוא מאשר, "כיף להם עכשיו לשרת בבסיס - הם יושבים יחד, משתמשים בהנאה בכל השירותים שמוצעים להם, וניכר שהשיפוץ עשה שינוי משמעותי בתחושה האישית של כל אחד ואחת ממשרתי הבסיס - במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, כשהם משרתים בקפסולות של שבועיים-שבועיים".


לפני ואחרי השיפוץ

"אנחנו רואים עד כמה זה השפיע עליהם לטובה", הוא מוסיף, "השיפוץ אפילו שיפר את העבודה שלהם - כי כשהחיילים רואים כמה משקיעים בהם, הם רוצים להשקיע בחזרה". 

"בסופו של דבר", מסכם הרס"ר, "חיילי המפח"ט עובדים קשה, בגזרה מבצעית מתוחה ועמוסה, על מנת שלכל החיילים בחטיבה יהיו אוכל טוב, שירותי רפואה איכותיים, תקשוב שמתפקד היטב ועוד. משרתים כאן במפח"ט חיילי הנדסה, מודיעין, סמב"ציות, חפ"קים וצוותי רפואה, לוגיסטיקה ומטבח - וחשוב לנו שהם יגיעו למקום נקי, נעים ומסודר, שישרתו באווירה חיובית וטובה, ובעיקר - שירגישו שיש מי שדואג להם".