טקס חילופי מפקד גדוד ההגנה המרחבית של חטיבת ״שומרון״

03.12.20
מערכת את"צ

הלילה, במהלך כניסת מתפללים לקבר יוסף, התקיים טקס חגיגי לחילופי מפקד גדוד ההגנה המרחבית של חטיבת ״שומרון״. ייעודו של הגדוד הוא הגנה רציפה על גזרת שומרון, ומרבית אנשיו גרים בגזרה ולמעשה ״שומרים על הבית״.

סא״ל (מיל׳) יהודה ליבמן, שהוביל את גדוד ההגמ״ר בשמונה השנים האחרונות, סיים את תפקידו כשרק בחגי תשרי האחרונים נבחר הגדוד לגדוד ההגנה המרחבית המצטיין של מפקד אוגדת יהודה ושומרון.

בנאומו בטקס אמר: ״בלילה זה בדיוק, לפני שבעים ושלוש שנים, הכריזו אומות העולם על הכרה בזכותו של עם ישראל על שלטון ומדינה יהודית בארץ ישראל. אירוע זה מבחינתי הוא בין חלום למציאות. הרי הנצח, הרי גריזים ועיבל שאנו עומדים למרגלותם, שמעו וראו דברים רבים, עליות ומורדות בימי הנצח של עם ישראל בארצו. מפקדי ולוחמי הגדוד, יש בי הוקרה והערכה רבה לכם, על שנים טובות מלאות וגדושות, שהפכו אותנו למשפחה לוחמת וחולמת, חלומות של תקווה וגאולה".

מפקד הגדוד הנכנס הוא סא״ל (מיל׳) מנחם פרוכטר, שנכנס לתפקידו במעמד המרגש בקבר יוסף שמהווה מוקד משמעותי בגזרה ונמצא בלב העיר שכם. עם כניסתו, שיתף בטקס: ״כמה סמלי לבצע את העברת המקל דווקא כאן בבירת השומרון, העיר שכם, דווקא אצל יוסף הצדיק שבדיוק בפרשיות השבוע אנו קוראים על הולדתו של יוסף, ובהמשך הפרשות החיפוש אחר אחיו, "את אחי אנוכי מבקש" - עובר פה בשכם וממשיך קצת צפונה, ומשם מתגלגל סיפורו של עם ישראל. דווקא בפרשיות אלו רואים את צדקותו וגדלותו של יוסף הצדיק שקבור כאן".

הוא המשיך: "אין מקום ראוי מזה, בטח לך יהודה, לבצע את החלפת התפקיד. עם המקום שאתה כל כך מזוהה איתו. תפילתי שנוכל יחד, שדרת הפיקוד, להמשיך ולהוביל את הגדוד להמשך הישגים מרובים לצד שמירה על כשירות מיטבית מחד ולכידות הגדוד מנגד".

לנוכח ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, טקס החילוף התקיים באופן מצומצם ובמהלך כניסת מתפללים למתחם הקבר, שהתבצעה בהתאם להנחיות ובקפסולות. את הכניסה אבטחו גדוד 12 וסיירת גולני, הגדודים שמבצעים בימים אלו תעסוקה מבצעית במרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״.