אל"ם אביחי זפרני נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת "יהודה"

12.08.20
מערכת את"צ

אל"ם אביחי זפרני נכנס היום (רביעי) לתפקידו כמפקד חטיבת "יהודה". טקס החילופים נערך באזור מערת המכפלה, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יניב אלאלוף, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

אל"ם אביחי זפרני החליף בתפקידו את אל"ם איתמר בן חיים, שכיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות.

"החלפת פיקוד הינה אירוע משמעותי בחייה של יחידה צבאית, ודאי בחטיבה לוחמת ועוד יותר בחטיבת יהודה, אשר בעלת מורשת ומסורת ארוכה, עמוקה, כזו השזורה בחוזקה באופיינו, ברוחנו וביכולותינו הערכית והמבצעית בצה"ל", אמר בטקס מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יניב אלאלוף, "לחימה בטרור, הגנה על ההתיישבות, היערכות לימי חירום, הכשרת דור חדש של לוחמים ומפקדים, אימון ותעסוקות מבצעיות של גדודי המילואים, שיפור כשירות מערך ההגנה האזרחי ועוד נושאים רבים ומגוונים אשר הינם חלק מהעשייה היום יומית המורכבת שמבוצעת במרחב החטיבה מידי יום".



"היום אני זוכה יחד עם רבים וטובים היושבים כאן, לסיים תקופת שירות בה זכינו להגן על העיר חברון והמרחב סביבה", אמר מפקד חטיבת "יהודה" היוצא, אל"ם איתמר בן חיים, "עוד בתחילת שירותי הצבאי הגעתי לכאן כלוחם ונשביתי בקסמו של המקום. בתפקידים הבאים לאחר מכן, כבר הבנתי את חשיבות וייחודיות המקום ואת חשיבותה של חטיבת יהודה. בשנתיים האחרונות שמנו לנו כיעד להיות ראשונים בכל מקום ובכל משימה, קבענו אמות מידה לאופן ביצוע המשימות המבצעיות, פיתחנו שיטות ייחודיות לאיתור האויב במרחב וכתוצאה מכך השליטה בשטח נעשתה טובה יותר. שיפרנו את התשתיות המבצעיות והאזרחיות בעיר חברון ובגזרה כולה והפכנו את האזור למקום אשר מאפשר איכות חיים".

"אני מקבל היום את הפיקוד על החטיבה בהתרגשות גדולה וביראת כבוד ומודה למפקד האוגדה ולמפקד הפיקוד על האמון שנתנו בי", סיכם את הטקס מפקד חטיבת "יהודה" הנכנס, אל"ם אביחי זפרני. "זכות הקיום של החטיבה המרחבית יהודה טמונה ביכולתה המקצועית להגן על המתיישבים ולספק להם איכות חיים במרחב החטיבה. נעשה זאת יחד, בשילוב זרועות עם מיטב יחידות צה״ל ומג״ב המשרתות בגזרה, מפקדת החטיבה, משטרת ישראל, השב״כ וגורמי הביטחון בישובים. יומם וליל, במקצועיות, בחתירה לניצחון, בלחימה ללא פשרות בטרור תוך שמירה על ערכי צה״ל וחוקי מדינת ישראל".