יום המעשים הטובים - גרסת חטמ"ר בנימין

25.03.20
מערכת את"צ

בימים אלו, כמעט ובלתי ניתן לעצור ולחשוב על דברים מלבד מחלת הקורונה שפוקדת אותנו. אך למרות המצב, אמש, החליטו בחטמ"ר בנימין לתת רגע מנוחה מהדאגות, ולהתרכז במשהו מעט שונה - יום המעשים הטובים.



מדי שנה, בתאריך זה חל יום המעשים הטובים במסגרתו אנשים עוצרים את סדר היום שלהם כדי לעשות משהו קטן עבור מישהו אחר. השנה, עקב עוצר היציאות, אנשי החטמ"ר החליטו לארגן יום פנים חטיבתי ייחודי, בו כל אגף יבחר לעשות פעולה קטנה עבור אגף אחר, ובכך להמשיך את המסורת והערכים שמייצגים את היום הזה.


החוקים היו פשוטים - אנשי כל אגף בוחרים באגף שברצונם להקדיש להם דבר מה, ובעזרת משאבים שעומדים לרשותם בבסיס - מוציאים את הרעיון לפועל.

כך לדוגמה חיילי המחנה העניקו שלל כלי ניקוי, ו"שובר" לצביעת משרדים לחיילי אגף המודיעין, בעוד אגף הלוגיסטיקה בחטמ"ר פינק את חיילי הלשכה בארוחת ערב פרטית ומושקעת.



"מטרת היום הייתה להרים את המורל ואת מצב הרוח של החיילים בתקופה המורכבת הזו", מסבירה קצינת החינוך של חטיבת בנימין, סגן גילי צחר, ״נגיף הקורונה לא עוצר אותנו מלעשות מעשים טובים ולחמם את הלב של הסובבים אותנו. היום הזה נתן לחיילי החטיבה שעוסקים יום-יום בהגנת מרחב בנימין הזדמנות לעצור, ולהגיד תודה לחיילים המשרתים יחד איתם ונמצאים עימם בעוצר היציאות. זה העלה חיוך לאנשים כאן - ובסוף, זה הדבר החשוב ביותר".