תא"ל אבי רוזנפלד נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת ״עידן״

09.09.20
מערכת את"צ

היום (חמישי), נכנס לתפקידו תא"ל אבי רוזנפלד כמפקד עוצבת ״עידן״. טקס החילופים נערך במחנה ״נחשונים״, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

תא"ל אבי רוזנפלד החליף בתפקידו את תא"ל דוד זיני, אשר פיקד על עוצבת "עידן" בשלוש השנים האחרונות.

אוגדה 99 היא למעשה גרסה משודרגת של אוגדה 340, ומהווה אוגדה מהירה, בעלת יכולות ניוד ויכולות רב מימדיות.

"בעוד ימים אחדים לאחר 46 שנים, תרד אוגדה 340 מסד״כ צה״ל ותפנה מקומה לאוגדה 99, עוצבת עידן חתומה על פרקים רבים ומפוארים של לחימה במלחמות במבצעים ובבט״ש", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, "בימים אלה בהם אנו חותמים את שעריה נזכור כולנו את תרומתה רבת השנים מורשתה המפוארת ואת חלילה ופצועיה ונעשה הכל על מנת להיות ראויים להם".

"קרוב לשלוש שנים חלפו מאז קיבלתי את הפיקוד על האוגדה ולי זה נראה כאילו היה זה רק אתמול או שלשום. תקופה זו חלפה לה ביעף וכבר אני נפרד מכם. אני נפרד מכם ברגשות מעורבים, מחד - יש עוד כל כך הרבה מה לעשות. ומאידך- הצלחנו לקדם ולהתקדם בכל כך הרבה תחומים ונושאים", אמר המאו"ג היוצא, תא"ל דוד זיני, "הצמיחה באה מלמטה - ברוב הצמחים בעולם השורשים נמצאים למטה!"

"אל תמתינו שאחרים או רמה ממונה תעשה, עשו בעצמיכם, אתם אלו שקבעתם ואתם אלו שתקבעו את המצב האוגדה והיחידה. לכן כמאמר השיר ״אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום״, הוסיף תא"ל זיני, "האמון במערך המילואים אינו פריווילגיה אלא חוב לאומי אסטרטגי: אין למדינת ישראל יכולת קיום ללא מערך מילואים כשיר, איתן ונכון לקרב. אל תצפו שאמון זה יבוא מבחוץ, צרו אותו בעצמכם! אחריות זו הינה אחריות כבדה המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו. את האמון הזה בונים במעשים, באופן תפקוד ובכל מפגש ומפגש עם כאלו שלא זכו להכיר מקרוב את עוצמת מערך המילואים".

"האוגדה התמודדה בשנים האחרונות עם שינויים רבים ועם מורכבות ביכולת לשמר את מוכנותה למלחמה. את האתגר הזה צלחה האוגדה בזכות האנשים הנפלאים שמשרתים בה בסדיר ובמילואים ובראש ובראשונה בזכות הנחישות של מפקדה", ציין מפקד עוצבת "עידן" הנכנס, תא"ל אבי רוזנפלד, "נחישות להתכנון, נחישות להתאמן כמו שצריך, נחישות לנצח".

"משימה גדולה עומדת לפנינו. נפעל ביחד על מנת לבנות את הכוח, ואם נדרש גם להפעילו תחת ראייה מפוכחת ומדוייקת, באופן בו נשמר מוכנות גבוהה למלחמה על בסיס היכולות הקיימות, ולצדה כל העת נוביל פיתוח וחידוש של יכולות", סיכם תא"ל רוזנפלד.

מוזמנים לצפות בטקס החלפת מפקד עוצבת ״עידן״