מה עשו יחד סיירת חרוב, מג"ב ויחידת "מצדה" בחטיבת עציון?

מתרגול מטה החטיבה, דרך תרחישי אמת בבט"ש ועד הדמייה של התפרעות במתקן מעצר - בשבוע האחרון התכנסו כלל הכוחות הפועלים בחטיבה המרחבית ״עציון" שבאיו"ש ותרגלו, תוך כדי שיתוף פעולה יוצא מן הכלל, הגנה על הגזרה במצב חירום

25.08.20
מערכת את"צ

השבוע האחרון היה מעניין במיוחד עבור החטיבה המרחבית "עציון" - לא רק שנכנס לתפקידו מפקד החטיבה החדש, אל"ם אייל שוימר, אלא גם התקיים בה תרגיל מיוחד שרתם את כוחות הביטחון המגוונים בגזרה לפעול יחד.

"התרגיל הבין-ארגוני הוא חלק מגרף תכנון החטיבה וחלק מהכניסה של המח"ט החדש לתפקיד", פותח סגן מפקד חטיבת עציון, סא"ל יקי אברג'ל, "במסגרתו, רצינו להגיע ליעדים והישגים הנדרשים לחיזוק ולשיתוף פעולה בין מרכיבי הביטחון השונים באזור". 

האימון הזה לא תירגל רק את מפקדת החטיבה שעברה שינויים בזמן האחרון, הכוללים החלפת כוחות ומפקדים, אלא גם את הגדודים, הנמצאים בתעסוקה מבצעית בגזרה - כמו גדוד 53 מחטיבת השריון 188וסיירת ״חרוב״ מחטיבת ״כפיר״, יחידות מיוחדות כמו "מצדה", כוחות משטרה וביניהם מג"ב, מד"א, מת״ק, כב"א וגורמי ביטחון אזרחיים מיישובי האזור.

בתרגיל, כפי שמספר סא"ל אברג'ל, שולבו תרחישים שונים ומגוונים, הנוגעים לכלל היחידות שהשתתפו בו. "תרגלנו מערכת הכנות לכמה תרחישים אפשריים שעלולים לקרות ביישוב ונתנו לכל אחד מהם מענה פרטני בשיתוף עם כלל הגורמים", אומר הסמח"ט.

"כחלק ממוכנות להסלמה, תרגלנו יחד עם המשטרה הצבאית במתקן מעצר שנמצא בחטיבה  מקרה של התפרעות גדולה של עצורים. כל האירועים הללו זוהו בעזרת פיתוחים טכנולוגיים חדשים שעומדים לרשותנו, ועל ידי כוחות ואמצעי איסוף, שפעלו גם בתרגיל הזה", הוא מפרט.

התרגיל הזה נערך אחת לארבעה חודשים על מנת לחזק את העבודה המשותפת של כלל הכוחות, ולשימור יכולות ההגנה בגזרה: "העמדנו את הלוחמים בכמה מקרי קיצון, כדי לבחון את ההתנהלות שלהם בחירום ובשגרה".

"כל המעורבים עבדו בצורה מדהימה, התגברו על האתגרים שהוצבו בפניהם וסיפקו לנו המון חומר ללמידה", מסיים סא"ל אברג'ל, "אני מאחל בהצלחה רבה למפקד החטיבה החדש, אל"ם אייל שוימר - אנחנו נמשיך במשימת ההגנה, בשמירה על התושבים ובנתינת תחושת ביטחון, ונהיה ערוכים לכל משימה ולכל תרחיש".