יחידה 636 כובשת ניצחון נוסף

26.01.22
מערכת אתר צה"ל

יחידה 636 - מצטיינת גם בבוחן קצין.
אחרי שקיבלו את אות הערכה המבצעי של הרמטכ"ל, זכו בתואר של היחידה עם הכי הרבה מצטייני נשיא לאחר שלוחם ושתי תצפיתניות הביאו את הכבוד- יחידה 636 כובשת ניצחון נוסף ומביאה למחנה עופר את הגביע של בוחן כשירות הקרבית 2021.

אלפי קצינים ולוחמים עברו בחודשים האחרונים בוחן מיוחד, שבדק - מי היחידות והמפקדים הכשירים ביותר בצה"ל. ירי לאחר מאמץ, מקצי ריצה אינטנסיביים, ואפילו מתקן חדש שהגיע ישירות מהמארינס מתחו את יכולות המתחרים והמתחרות לקצה.

הבוחן נבנה בהתאם לתוכנית הכושר הקרבי הנוכחית - אותה הגדיר מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, "תו תקן ללחימה". כך, שמי שהתאמן במסגרת התוכנית בצורה סדורה צפוי להגיע לתוצאות טובות גם במקצים.
בשביל בכירי מערך הכושר הקרבי התחרות היא אמצעי המשמש כזרז, שתכליתו העלאת היכולות של מסגרות החי"ר בכל הצבא. "ראינו עלייה ברמת הניווטים, ברמת הירי וברמת הכושר הקרבי בשנה האחרונה", מצהיר הרמ"ח, "היחידות התאמנו במרץ לקראת כל מקצה ובמקביל גם שיפרו את רמת האימונים והמוכנות שלהם ליום פקודה".

הזוכים בתואר הם הקצינים והקצינות, מתפקיד מ"מ ועד למפקדי החטיבות, שקיבלו את שקלול הנקודות הגבוה ביותר בכל המקצים. כל קצין שקיבל את התואר מייצג גם את החטיבה או היחידה שלו, שהגיעה לתוצאות המרשימות.

המסגרות בהן התחרו הקצינים, כך מסבירים במערך הכושר הקרבי, נקבעו עפ"י רמת הכשירות הנדרשת מהם בשדה הקרב.
במקום הראשון של מערך הגנת הגבולות זכו הקצינים של יחידה 636, יחידת האיסוף הקרבי של פיקוד המרכז וגברו על כל שאר גדודי האיסוף, גדודי חי"ר גבולות והגדס"ר הבדואי.

לאחר שקיבל את גביע ההצטיינות של המקום הראשון, מידי אלוף יואל סטריק אמר לנו מג"ד 636, סא"ל א': "חשוב לי כמפקד היחידה לדאוג שכל הקצינים שלנו יהיו כשירים ברמה המקצועית ביותר וברף הגבוה ביותר מבחינה פיזית ומנטלית, על מנת שביום פקודה, הם יובילו את היחידה ואת החיילים לניצחון במשימה. הלוחמים והקצינים של היחידה יוצאים על בסיס יום יומי לפעילויות מבצעיות ברחבי איו"ש כדי להגן על אזרחי ישראל, ודווקא בגלל המבצעיות הגבוהה שלהם חשוב שהם יהיו מוכנים בכל היבט, ואכן הם הוכיחו את עצמם מעבר לכל ספק, ועל כך אני גאה בהם."