קא״רית שומרון, סגן רעות ספיר, מספרת על תפקידה החשוב

12.01.21
מערכת אתר צה"ל

״גזרת שומרון היא גזרה מאוד מיוחדת מבחינת הצוותים הרפואיים הצבאיים. מדובר בחטיבת עומק שנמצאת במרחב בו המענה הרפואי המשמעותי מתבסס על הכוחות הרפואיים החטיבתיים. למעשה יש טנ״צ חטיבה, תאג״ד חטיבה ושני תאג״דים של הגדודים שנמצאים בקו ואנחנו אלו שמוקפצים לאירועים השונים בגזרה, בידיעה שככל הנראה אנחנו הראשונים שנגיע בשל הקרבה. זה הופך את תחושת האחריות לגדולה מאוד ונותן מוטיבציה לבצע את התפקיד שלנו הכי טוב שאפשר״.

״מבחינת הקשר עם ההתיישבות, ביישובים יש כוננים של מד״א ככה שאנחנו מתפעלים קבוצות ווצאפ משותפות ונמצאים בקשר מתמיד- לכולנו יש משימה אחת והיא הצלת חיים, ושיתוף הפעולה נדרש בהקשר הזה ומתבצע באופן טוב מאוד. התאג״דים של הגדודים המתחלפים עוברים חניכות אישיות על ידי החובשים מהחטיבה כדי להתמקצע גם הם במשימות השונות והייחודיות לגזרה״.

״כשהתגייסתי להיות חובשת שובצתי בגזרת יהודה. גם אז וגם כיום, כמפקדת בגזרת שומרון, אני יודעת כמה משמעות יש לי ולחיילים שלי- כל אחד מחיילי הרפואה בחטיבה יודע היטב שספציפית בגזרה הזו, הוא זה שמציל חיים ובאופן יום יומי והוא המענה המהיר ביותר, וברפואה למהירות יש חשיבות אדירה. יום הרופא נועד להציג לכולם את מה שאנחנו כבר יודעים- עד כמה האחריות שלנו כצוותים רפואיים גדולה וכמה משמעות וסיפוק יש לנו בביצוע התפקיד שלנו. נמשיך להיות פה למען תושבי השומרון ולספק להם את המענה המהיר והמקצועי ביותר״.