שבוע הפרט בפיקוד המרכז

 במהלך השבוע האחרון (27-31.12) התקיים ״שבוע פרט״ בפיקוד מרכז. ייעודו של השבוע, היה לתת הזדמנות לאנשי הקבע ביחידות הלוחמות ולכל אנשי הפיקוד להציף פערים אישיים ולקבל מענה בתחומים השונים: שכר, סיוע כלכלי, זכויות, ת"ש ועוד

05.01.21
מערכת אתר צה"ל

לפני שהשבוע החל, מערך המשא"ן הפיקודי ערך שיחות טלפוניות יזומות עם המשרתים, שמסבירות את מצבם הנוכחי, וזאת על מנת שהמערך יוכל להיערך ולקדם ביעילות את הסיוע שניתן בשבוע עצמו.

במהלך השבוע, הוקם חמ״ל טלפוני במרכז ״עמית״. המרכז דואג לצמצם מתווכים ובירוקרטיה בטיפול בפעריהם האישיים של המשרתים. החמ"ל יזם כ-2600 שיחות לאנשי הקבע בפיקוד ו-70% מהפניות טופלו ונסגרו.

בנוסף לחמ"ל הפיקודי שהוקם, הושם דגש על כנסים מקצועיים אונליין לצורך פיתוח אישי והעצמה של משרתי הקבע בפיקוד. הקורסים הועברו מתוך הדאגה וההבנה של המערכת לתמוך באנשי הקבע, להעניק להם כלים ולהוקיר תודה. ״שבוע הפרט״ נועד גם כדי להוקיר תודה למשפחותיהם של המשרתים באמצעות תכני ההעשרה לכל הגילאים: הופעות מוזיקליות, חדרי בריחה אינטראקטיביים, הופעות של כוכבי ילדים ונוער, מרצים בכירים במגוון תחומים שתוכננו לאנשי הפיקוד ובני משפחתם. כל תכני ההעשרה תוכננו בקפידה והועברו באופן ואינטראקטיבי בהתאמה לתקופת הקורונה.



מדברי מפקד פיקוד המרכז, האלוף תמיד ידעי על השבוע החולף: ״האנשים שלנו הם המשאב החשוב ביותר. השבוע שם את המשרתים במרכז, על מנת לעמוד על זכויותיהם ולוודא שהמערכת מעניקה סביבה נוחה לשירות משמעותי והתפתחות אישית. אני רוצה להוקיר תודה לאנשי הקבע בייחוד בימים מורכבים אלה".

סרן א', נשוי ואב לילדה, מפל״ג הכשרה של פלגת אגוז בביה"ס לקומנדו מספר, כי הייתה תקלה במינויו כמפקד לוחם. התקלה המתינה לטיפול של סגל מפקד קצין חיל הרגלים וצנחנים ראשי. בזכות שיחות יזומות שנעשו כחלק משבוע הפרט, סרן א' הפיץ את התקלה במינויו ויום לאחר מכן בשיתוף סגל החטיבה וסגל קצין חיל הרגלים וצנחנים ראשי, התקלה טופלה וסרן א' קיבל את מינויו כמפקד לוחם. מינוי זה משפיע באופן ישיר על תנאים רבים אשר אוכלוסיית המפקד הלוחם זכאית לו. פנייתו של סרן א' היא דוגמה אחת מתוך שבוע שלם אשר שם דגש על זכויות המשרתים ועל תנאי העסקתם.