מאחורי סיכול הפיגוע של הפלגה המיוחדת מ-636

לוחמי 636 מהפלגה המיוחדת "זיקית" הביאו גאווה עצומה ליחידה, כשסיכלו על חם חוליית מחבלים שניסתה לבצע פיגוע ירי סמוך לשכם. שמענו מהם על הרגעים בהם ניתנה הפקודה

30.07.22
ינון שלום יתח, מערכת את"צ

חולית מחבלים הגיעה ברכב אמש (שישי) לאחת מהכניסות העמוסות לעיר שכם. כשהבחינו במחסום הצה"לי הראשון, הקרוי "חווה 5", הם סובבו את הרכב והתכוונו להוציא לפועל את התכנון שלהם. 

"אנחנו פרוסים באזור כבר זמן רב ומכינים את עצמנו לרגע שבו תגיע ההיתקלות", מספר לנו סמל ש', לוחם בפלגה המיוחדת ב-636, "ואז זה קרה - בדיוק כמו שהתאמנו". הכוח, שהיה בפעילות יזומה, זיהה ממרחק של מאות מטרים את הרכב מגיח מהכניסה והחל להתכונן.

"החשודים האטו, הסתובבו באמצע הכביש ועצרו את רכבם", הוא משחזר, "אחד המחבלים, מחמוד חג׳יר, יצא מהדלת ליד הנהג וכיוון על העמדה. ברגע שהוא ירה את הכדור הראשון - קיבלתי פקודת אש מהמפקד שלי". 

בשניות שלאחר מכן, הכוח שהסתווה באחד ההרים הסמוכים פתח בירי מסיבי במטרה לעצור את החוליה. אחד המחבלים נפצע באורח קשה, והאחרים הספיקו להיכנס בחזרה אל תוך הקסבאות. 

חולית המחבלים הזו מוכרת היטב לכוחות הפועלים באזור. בשבועות האחרונים היו על הכוונת של מערכות הביטחון, וכבר ניסו להוציא לפועל כמה פיגועי ירי. "באותו רגע לא הבנו שעשינו משהו גדול. אם הניסיונות שלהם היו מצליחים, התוצאות יכלו להיות קשות", מעיד אחד הלוחמים.

רגעים לאחר ניסיון הפיגוע, נכנסו כוחות גדולים אל תוך העיר במטרה לסרוק אחר החשודים במעשה. הסיכול אמש, מצטרף לתקופה אינטנסיבית ביהודה ושומרון - בייחוד באזור הפיגוע.  ״הסטנדרט רק עולה עם כל פעילות כזו״, הצהיר מפקד 636 היוצא, סא"ל א', בראיון שערכנו עימו לפני כמה חודשים על ייעוד החטיבה - ששברה שיאים חדשים במסגרת מבצע ״שובר גלים״ - מעל 500 פעילויות מבצעיות.