מפקד חדש לעוצבת האש - תא"ל דן גולדפוס

21.09.22
מערכת את"צ

תא"ל דן גולדפוס נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 'האש' במקומו של תא"ל עופר וינטר אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות.

טקס חילופי המפקדים נערך היום (רביעי), במחנה ליפקין, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"עוצבת האש היא אוגדה מיוחדת ומובחרת", פתח מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, "המהווה את אגרוף המחץ, לתקיפה, לפשיטה ולכל משימה למען ביטחון מדינת ישראל. אני מנצל הזדמנות זו להביע הערכה עצומה לכלל משרתי האוגדה בסדיר ובמילואים, אתם דוגמא ומופת. עופר, הובלת את האוגדה בכישרון רב, במנהיגות, מקצועיות ואחריות להישגים רבים, עשית זאת בהצטיינות. אומר מעט ועושה הרבה, ליבך ופיך אחד הם".

"התרגיל הגדול בקפריסין", ציין האלוף פוקס, "תרגיל ייחודי רב זרועי, רב מערכתי שהביא לידי ביטוי הרבה מיכולתך, הובלת טיפול ייחודי באנשיך בסדיר ובמילואים, יצרת בקרב אנשיך אווירה נהדרת של שותפות, אחריות, הדדיות, סיוע ואכפתיות. תודה לך והערכה עצומה".

"גולדפוס", אמר האלוף פוקס בפנייה למפקד העוצבה הנכנס, "קיבלת לידך את הפיקוד והמושכות על אוגדה נפלאה זו. אתה מגיע לכאן ונושא באמתחתך ארגז כלים יחודי, מבצעי וארגוני מרשים ביותר. בפיקודך, אתה ולוחמיך נדרשים להביא את הפתרון לכל בעיה שתיווצר למדינת ישראל, ואני סומך עליכם שתדעו לעשות זאת בצורה מעולה. אני מאחל שנה טובה לכולם, בה נעשה הכל יחד על מנת להבטיח שנת ביטחון לכל מדינת ישראל".

"זכות גדולה נפלה בחלקי", אמר מפקד עוצבת האש היוצא, תא"ל עופר וינטר, "להוביל את האוגדה המדהימה הזו, אתכם. בתרגיל האחרון בקפריסין בו היינו יחד, ראיתי כיצד התמודדתם עם משימות מורכבות בתרגיל ראשון מסוגו, 400 ק"מ ממדינת ישראל, בשטח שאינו מוכר מול אתגרים מבצעיים וחוסר וודאות".

"אני משוכנע שאתם החיילים הטובים ביותר שיכולתי לבקש", המשיך תא"ל וינטר, "ואם היינו נדרשים חלילה למבחן אמת - הייתי הולך עמכם לכל קרב, היינו עומדים בכל משימה ומנצחים. גולדפוס, אתה האדם הנכון במקום הנכון, המסלול אותו ביצעת בשירותך הצבאי ויכולותך האישיות הכינו אותך היטב לתפקיד זה. אני בטוח שאתה תדע כיצד להצעיד את האוגדה קדימה, לפסגות חדשות ולהמשיך ולהתכונן למלחמה, מאחל לך ולאוגדה כולה, הצלחה רבה".

"זוהי זכות גדולה עבורי לקבל את הפיקוד על אוגדה מפוארת וייחודית זו", סיכם מפקד העוצבה הנכנס, תא"ל דן גולדפוס, "עוצבת האש היא חוד החנית של צה"ל, בעלת יכולות יוצאות מגדר הרגיל, אשר תידרש ביום פקודה לפעול במרחבי העומק ולהביא את התוצאה הרצויה. המרכיב המשמעותי ביותר באוגדה, זה אשר יקבע את התוצאה בקצה, הוא אנשיו. אל לנו לקחת כמובן מאליו את ההון האנושי, כבוד האדם והרעות הם אלה אשר יוצרים יחידה אחת מלוכדת ולוחמת".

"עופר, בחודשים האחרונים למדתי להכירך", הוסיף מפקד העוצבה הנכנס, תא"ל גולדפוס, "זכות גדולה נפלה בחלקי, פגשתי מפקד נחוש, חושב ומשתף. בשנתיים האחרונות הצעדת בביטחה את האוגדה לשיאים חדשים ולמוכנות מייטבית ליום פקודה. בשמי ובשם האוגדה כולה אני מודה לך על ההישגים, העבודה הקשה והתווית הדרך. עוצבת האש, עימדו איתן. עוד דרך ארוכה לפנינו. בעבודה קשה, בנחישות וצניעות נהיה מוכנים לכל".