אל"ם איתי מטק נכנס לתפקידו כמח"ט עציון

15.09.22
מערכת את"צ

אל"ם איתי מטק נכנס לתפקיד מפקד חטיבת עציון במקומו של אל"ם אייל שוימר, אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות. אל"ם אייל שוימר יתחיל בקרוב את תפקידו כסגן מפקד אוגדת יהודה ושומרון.

טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (רביעי), ברחבת גוש עציון, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ובהשתתפות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

תא"ל אבי בלוט

"החיבור עם ההתיישבות בעציון הוא ייחודי ובולט לחיוב", פתח מאו"ג איו"ש, תא"ל אבי בלוט, "וזה ניכר בשיח המכבד, ביכולת לפתור מחלוקות בדיאלוג ויותר מכל בעוצמה ביטחונית שיש בה סינרגיה של כל גורמי הביטחון, הצבאיים והאזרחיים. הצטיינותך אייל, שניכרת לעיני כל מי שחווה את גזרתך, הביאה למימוש החזון השגור בפי כל - כשטרור פוגש צבא, אזרח חי שגרה. אייל, אתה מסיים פה שנתיים של תפקיד אותו ביצעת בעוז וגאון, בענווה רבה, מדבר מעט ועושה הרבה. איתי, אתה מפקד שדה מנוסה ואתה נושא בתרמילך את כל שנדרש כדי להצליח בתפקיד".

"מבצע "שובר גלים" ימשיך במלוא עוזו", הוא המשיך, "נמשיך לרכז מאמץ סיכולי בצד חיזוק השליטה במעטפת ולא נהסס להרחיב את הפעולות ההתקפיות ככל שיידרש. אנו נחושים לעמוד באתגר ולעמוד כחוצץ בין הטרור לבין האזרחים. היום איבדנו את בר פלח, סמג"ד סיירת נחל, מראשית פרי אדמתנו ומטובי בנינו בלחימתנו על הגנת המדינה ואזרחיה".

"פרשת 'כי תבוא' המכונה גם פרשת הברכה והקללה, וזה סיפור חיינו פה בארץ", אמר המאו"ג, "הברכה - שאחרי אלפיים שנות גלות יש לנו ארץ, מדינה, חירות וריבונות, אור לגויים בתחומים כה רבים, וכן יש גם קללה בכניסה לארץ והיא קשורה למחירים שאותם אנו משלמים בכדי להשיג את אותה החירות".

אל"ם אייל שוימר

"בשנתיים האחרונות בנינו יחד מערכת מבצעית אחת, רב ארגונית מסונכרנת ומוכנה", סיכם מפקד חטיבת עציון היוצא, אל"ם אייל שוימר, "עשינו לילות כימים על מנת שצה"ל יעצור את הטרור ושהאזרחים במרחב חטיבת עציון - אלו החיים כאן ואלו העוברים בצירים, יחושו תחושת ביטחון. אותה עשייה באה לידי ביטוי בשיפור כשירות הכוחות למפגש עם אתגרי הגזרה היום יומיים. שיפרנו את ארגון המרחב המבצעי והלוגיסטי, קידמנו אמל"ח וטכנולוגיות שהביאו ויביאו לשיפור האפקטיביות המבצעית בעתיד והתחלנו לייצר מציאות חדשה בהגנת קו התפר".

"אני מעביר היום את הפיקוד לחברי מטק", הוא הוסיף, "ניחנת בכישרון של לוחם, ומפקד ומאחורייך ניסיון מבצעי עשיר - ראיתי וליוויתי את תהליך הלמידה הארוך והיסודי שעברת עד היום, זכית בצוות מבצעי מעולה. יחד אני בטוח שתמשיכו לקדם ולבנות את מוכנותה וכשירותה של החטיבה".

אל"ם איתי מטק

"ביראת כבוד, חרדת קודש ולהט עצום - אני מקבל היום את לפיד ההגנה על אזור חטיבת עציון", הצהיר מפקד חטיבת עציון הנכנס, אל"ם איתי מטק, "תוך אחריות ומסירות לקחת חלק בשרשרת דורות אמיצה שהגנה בגבורה על גוש עציון. אנשי חטיבת עציון, יחד עם כל שותפינו, נמשיך לעמוד על המשמר, ונמלא את המחויבות שלנו במסירות למטרה, לארגון ולאנשים. בשאפתנות ונחישות, תוך שמירה על מצפן ערכי מדויק, המקיים רמה מוסרית בלתי מתפשרת. שוימר, במנהיגותך חיברת, איחדת וליכדת את חטיבת עציון - יחד עם כל השותפים למפעל הציוני, עשית זאת בדרכך המיוחדת, בענווה ואותנטיות שכל כך מאפיינת אותך ואת אנשי החטיבה, בהצלחה בהמשך דרכך".