עצרת לציון 55 שנים להקמת חטיבת הבקעה והעמקים

14.11.22
מערכת את"צ

בשבוע שעבר ציינו 55 שנים להקמת חטיבת הבקעה והעמקים, שהוקמה בשנת 1967 לאחר היווצרות הגבול החדש. מאז ועד היום, חטיבת הבקעה והעמקים אמונה על ההגנה על חבל הגבול הגדול ביותר בצה"ל וחורטת על דגלה להגן על התושבים באזור ים המלח, בבקעת הירדן ובעמקים, ולאפשר חיים אזרחים שקטים ובטוחים, חקלאות ענפה ותיירות משגשגת.

החטיבה מובילה את פרויקט "תנופה בגבולות" בגזרתה במהלכו התעצמה באופן משמעותי ביכולותיה ובאמצעי הלחימה שברשותה. בתוך כך, מתחילת השנה ביצעה החטיבה מעל ל-100 פעילויות יזומות ומעצרים וסיכלה מעל ל-20 ניסיונות הברחה, במהלכן נתפסו על ידי כוחות הביטחון מעל ל-400 אמצעי לחימה בלתי חוקיים.

חטיבת הבקעה והעמקים קיבלה תעודת הערכה ממפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס על פועלה במבצע 'שובר הגלים'.

אתמול (רביעי) נערכה עצרת חטיבתית בגן הלאומי בבית שאן בנוכחות ראש מטה פיקוד המרכז, תת - אלוף רועי שיטרית, מפקד חיל הגנת הגבולות, תת-אלוף עמית ימין, מפקד החטיבה אלוף-משנה מאיר בידרמן, ראש עיריית בית שאן מר ג'קי לוי, ראשי המועצות האזוריות, מפקדי החטיבות בהווה ובעבר ומשפחותיהם, לוחמי ומפקדי אריות הירדן, לביאי הבקעה וגדודי המילואים של החטיבה, פלוגת האיסוף של יחידה 636, יחידת מתילן של מג״ב ומשתתפים נוספים.

לפני העצרת, משרתי החטיבה עברו יום תוכן העשרתי שכלל הרצאות, העמקה היסטורית על גזרת החטיבה ופעילויות ספורט חוויתיות.

מדברי ראש מטה פיקוד המרכז, תת-אלוף רועי שיטרית:
"בשנת 1967 צה"ל נקרא להגן על חבל הארץ הגדולה ביותר בצבא, מאז ועד היום, חטיבת הבקעה והעמקים עושה זאת ומצליחה. בזכות הקמתה ופעילותה, עמק הירדן משגשג, ישנה חקלאות ענפה והתיישבות רבה. לאחרונה קיבלנו תזכורת לאיום במרחב החטיבה, איתו היא מתמודדת בהצטיינות ועל כך קיבלה אתמול אות הערכה ממפקד פיקוד המרכז על עשיה מבצעית מוצלחת במבצע "שובר גלים". פיקוד המרכז מוקיר ומעריך את כל משרתי החטיבה בסדיר ובמילואים, שמאופיינים בחדות, נחישות, זריזות ומקצועיות רבה. חתירה למגע ותואר המידות זו דרכם של המשרתים בחיל הגבולות אותם אני מכיר היטב. אתם עושים עבודת קודש בהגנה על מדינת ישראל".

מדברי מפקד החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן:
"חטיבת הבקעה והעמקים הוקמה לשם המטרה הנעלה ביותר, הגנה על תושבי בקעת הירדן, העמקים וכלל אזרחי מדינת ישראל העוברים במרחב. סמלה, אריה מעוף, מתאר אומץ לב גבורה והובלה בדיוק כמו אופי החטיבה.
אנו מציינים היום 55 שנים בהם החטיבה עוצרת, רודפת, מסכלת, אורבת, מאבטחת ומסיירת ללא אות.
בהתרגשות ובגאווה גדולה, אני עומד לפניכם במעמד המנציח את העבר, ממחיש את ההווה המשמעותי ומסמן את כיווננו לעתיד. בשנה האחרונה החטיבה התעצמה באופן חסר תקדים באמצעים ומשאבים והצליחה לסכל הברחות אמל״ח רבות. אני רוצה להגיד תודה לאנשי המילואים, ותיקי החטיבה, כוחות הביטחון, אנשי ההתישבות היקרים עליהם יש לנו את הזכות להגן. כמו כן אני מודה לכן, המשפחות השכולות היקרות, שהצטרפתן אלינו, אנחנו איתכם ולצידכם עכשיו ולתמיד. חטיבת הבקעה והעמקים - זו זכות להיות שייך״.