השתפר מצבו של הלוחם שנפצע קשה בפיגוע בבקעה

04.09.22
מערכת את"צ

מתחקור ראשוני של הירי במרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, עולה כי מדובר בפיגוע ירי במהלכו מחבלים חמושים ירו לעבר אוטובוס ופצעו לוחם צה"ל באורח קשה, חמישה חיילים נוספים באורח קל ואזרח באורח קל.

הפצועים עדכנו את משפחותיהם ופונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. מצבו של הלוחם שנפצע קשה השתפר והוא מוגדר באורח בינוני.

כוחות צה"ל ומשטרה קפצו מיד לנקודה והחלו בסריקות וחסימות במרחב אחר המחבלים. לפני זמן קצר, נתפסו 2 חשודים ברכב כשברשותם אמצעי לחימה.

כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות במרחב והחשודים שנתפסו הועברו להמשך חקירת שב"כ.

 

"בסמוך לשעה 12:45 בצהריים, קיבלנו דיווח על פיגוע ירי לעבר אוטובוס, בסמוך ליישוב בקעות", משחזר מח"ט הבקעה והעמקים, אל"ם מאיר בירדמן, "מרגע הדיווח, קפצו כוחות החטיבה, בשיתוף עם כוחות משטרתיים לנקודת הפיגוע ולמרחב כולו. מתחקור ראשוני עולה שהפיגוע נערך על ידי חולייה שהייתה על גבי טנדר שעקף את האוטובוס, פתח לעברו בירי וניסה להצית אותו. במהלך הפיגוע, הלוחמים שהיו בתוך האוטובוס הגיבו באש, דבר אשר צמצם את הסכנ ליושבי האוטובוס והבריח את המחבלים".

"במהלך המרדף נתפס הטנדר, נתפסו שני מחבלים, ונתפסו שני כלי נשק מסוג M-16", ממשיך, "אנחנו בהמשך מרדף אחר יתר חברי החולייה, לא ננוח עד אשר נתפוס את כולם. מכאן, משטח המרדף, אני מאחל לפצועים החלמה מהירה. לא ננוח ולא נשקוט עד שכלל המחבלים ייתפסו".

 

"במהלך פעילות שגרתית, בשילוב זרועות עם המשטרה הכחולה", מעיד רב"ט ס, לוחם בגדוד 41 באריות הירדן, "קיבלנו קריאה על נקודה בה היה פיגוע ותוך כמה דקות היינו במיקום. התחלנו בסריקות, וכשהסתכלתי במשקפת שלי זיהינו שני חשודים ממרחק ופתחנו בנוהל מעצר חשוד - צמצמנו מרחק הלם ועצרנו אותם להמשך חקירות. נמשיך לעשות את מירב מאמצינו לביטחון האזרחים".