אחרי כזה שבוע, לא פלא שהשת"פ המריא לגבהים חדשים

שבוע שלם של לחימה, טיסה תחת איום טילים בשדה קרב, ופינוי פצועים בעומק שטח האויב - הם רק חלק מהדברים שתרגלו השבוע הצנחנים בשיתוף פעולה יוצא דופן עם חיל האוויר. ישבנו לשיחה צפופה עם סגן בועז צור, הקצין שמחבר בין שמיים וארץ

01.02.22
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

בגדוד 202 תרחשו לחימה בעומק בכל מיני מתארים במהלך שבוע שלם. כחלק מארגז הכשירויות של הגדוד, שיתפנו פעולה יחד עם כל מערך המסוקים של חיל האוויר שנקרא "סדנת טיסה תחת איום".

התרגיל דימה סיטואציות רבות, לדוגמה פינוי פצועים בעומק, הטסת כוחות וניוד כוחות כאשר המסוק מקבל איומי טילים תוך כדי הטיסה.

חלק מהייעוד המבצעי של חטיבת הצנחנים הוא הכשירות האווירית והממשקים עם זרוע האוויר. ההבנה שבסיטואציות מסוימות מסוק הוא הכלי היחידי שיהיה זמין עבור דרג הגדוד - הוא חשוב ביותר, ובגלל זה אנחנו חייבים לתרגל ולשמור על כשירות גבוהה למערכה הבאה. 

כן. האימון הזה אכן היה יוצא דופן בהקשרו המבצעי והתרחישים שתורגלו. חטיבת הצנחנים ככלל  וגדוד 202 בפרט, מעודדים אימונים משותפים עם חיל האוויר, בסוף זה חלק מהדנ"א שלנו כחטיבה. 

בנוסף לכך, התרגיל היה בעל מימדים עצומים - גם בסד"כ רגלי נרחב וגם בסד"כ האווירי המשמעותי שהשתתף (6 טייסות שהתאמנו איתנו).

בהחלט, הם כבר מופיעים בגאנט האימונים. אבל נמשיך להתאמן גם בתעסוקה המבצעית, כחלק מתפיסת קו - שיתוף הפעולה הרב זרועי הוא באמת חלק בלתי נפרד משגרת הגדוד. 

התחושות טובות מאוד, הלוחמים יצרו קשרים עם צוותי האוויר שאיתם הם יעבדו בשעת השין. תרגלנו את השפה המשותפת, שתגרום לאימונים הבאים להיות אפילו איכותיים ומדויקים יותר - למוכנות מירבית ליום פקודה.