אחרי 19 שנות זאב - הטיגריס נכנס לזירה

טיגריסים מהניילונים, 100 דוידים חדשים ומערכות מתקדמות בפנתר. עם יכולות שמותאמות במיוחד לתוואי השטח, כל מה שנותר לכוחות באיו"ש זה להתניע - והכלי יתחיל לשאוג

19.02.23
מיה צדוק, מערכת את"צ

לאחר 19 שנים בהן שימש ה'זאב' ככלי המרכזי של הלוחמים באיו"ש, קלטה האוגדה בחודש האחרון רכב חדש - ה'טיגריס', שעתיד להחליף את הזאב ככלי המבצעי בשטח.

 

הטיגריס משמר מספר מאפיינים של הזאב כמו מיגון מירי ויכולת ניוד של נהג ושמונה לוחמים. אבל עדכון הגרסה ניכר לעין - לטיגריס נוספו חרכים שיאפשרו ירי מתוך הרכב, העלות הכללית שלו נמוכה משל הזאבים, ומיגון הרכב שופר. לתפעול הכלי החדש, יעברו נהגים הסבה בבא"פ לכיש.

בנוסף לטיגריס, ב'גן החיות' של אוגדת איו"ש יושב כארבע שנים גם הפנתר. עכשיו, אחרי העמקה בצרכי הגזרה, הוכנסו לכלי יכולות חדשות, כמו הגנה נגד בקת"בים ומיגון מראות הרכב, שבעבר נשברו בקלות ופגעו בתפקוד הכלי תחת אש.

בהיותו כלי מסיבי שמסוגל להכיל עד 14 אנשים בקלות, יש סמטאות בהן הפנתר לא יכול לנסוע, ושם - הטיגריס החדש נקרא לדגל, וכבר תועד בפעולה כשנכנס ללב ג'נין במבצע בו עצרו כוחות צה"ל את אחיו של זכריא זביידי, החשוד בחטיפת גופתו של טירן פרו, הצעיר מדליית אל-כרמל, מבית חולים בג'נין בחודש נובמבר האחרון.

כבר בתקופה הקרובה, במקביל להסבה הדרגתית של הזאבים למשימות אחרות, ייקלטו כ-50 טיגריסים, יחד עם יותר מ-100 דוידים חדשים, שיעניקו יתרון מבצעי מובהק ויסייעו לכוחות בנקודות הכי חמות ומורכבות בגזרה.