מוקירים את צוותי הרפואה במבצע "שובר גלים"

14.02.23
מערכת את"צ

אתמול (ראשון), התקיים יום הוקרה למערך הרפואה של פיקוד המרכז במבצע "שובר גלים".

במסגרת היום, סגלי הרפואה עברו תכנים מגוונים ובהם הרצאות בנושא מנהיגות רפואית ומנהיגות בלחימה ושמעו את סיפורו של חובש שלחם בקרב על גבעת התחמושת. בסיום היום נערך טקס הוקרה וחלוקת תעודות הצטיינות בגבעת התחמושת בראשות קצין הרפואה הראשי תת- אלוף פרופסור אלון גלזברג וסגלי הרפואה בפיקוד המרכז.

במהלך היום והטקס נחשפו סיכות חיל הרפואה וחולקו תעודות הוקרה ל-20 מצטייני הפיקוד במגוון תפקידי הרפואה, מדרגת חיילי הסדיר ועד דרגות הקצונה הבכירות. היום נערך בסימן 'מנהיגות ערכית' והוקרה לצוותי הרפואה במבצע "שובר גלים", אותם צוותים הפועלים בהתמדה, מקצועיות ומצויינות לילות כימים שנכונים תמיד לטפל ולהציל חיים, לאור העשייה המבצעית של פיקוד המרכז בתקופה האחרונה. נוסף לכך חולקות תעודות הוקרה לשותפים בעשייה.

ברגעים אלו ממש, נמצאים בטורקיה שישה אנשי סגל מפיקוד המרכז, בסדיר ובמילואים, במסגרת משלחת של חיל הרפואה המטפלת בנפגעי רעידת האדמה. אל"ם ד"ר אבי שינה: "יכולת האנשים שלנו לצאת למשימה במהירות אינה מובנת מאליה ומצביעה על הנכונות להקרבה ולהושיט יד מסייעת".

מדברי מפקד הרפואה הפיקודי בפיקוד המרכז, אל"ם ד"ר אבי שינה: "לפני 20 שנה, בעודי סטאז'ר בתחילת דרכי, נקראתי לשירות מילואים במהלך האינתיפאדה השנייה. במהלך התעסוקה הוקפצנו לאירוע עם מספר פצועים באורח קשה, אני זוכר את האירוע כאילו התרחש אתמול, את האור הבוהק בתוך הטנ"ץ, הגרון היבש, הריח, הצעקות יחד עם תחושת האחריות והרצון להציל חיים. כולכם הייתם שם, במהלך מבצע, סמטה, תחת אש, בבדיקת הכוננות או במכולת הטיפול מרחוק, את כל זה עשיתם על מנת להציל חיים. אין זמן מתאים יותר לעצור ולהוקיר תודה, להעריך את הטוב שעשיתם באמצעות הקרבה והנתינה עבור האחר. עמדתם במשימת הצלת החיים במקצועיות, מסירות, ענווה ואנושיות, עלינו להמשיך להיות מוכנים, מאומנים וכשירים עבור כל אלו שיזדקקו למענה, יחד אין גבול למה שניתן להשיג".