איך מתנהל מבצע הכולל כ-70 יעדים ומאות לוחמים מארבעה גדודים?

22.11.23
מערכת את"צ

בלילה האחרון נערך מבצע רחב היקף בכפר אלחאדר ובמחנה הפליטים דהישה שבחטיבה המרחבית עציון. יחידות רבות פועלות כל לילה בכפרים בגזרה, לעיתים בפעילויות מיוחדות ורגישות.

עד כה נעצרו מאז תחילת המלחמה כ-580 מבוקשים על ידי חטיבת עציון - המספר הגבוה ביותר באוגדת איו"ש.

דרך הרחפנים אשר ליוו את הכוחות מלמעלה, ניתן היה לראות גדוד קומנדו במילואים, את גדודי חטיבת עציון - 8132, 21 ו-910, בליווי כלבני עוקץ ויחידות נוספות, סורקים, עוצרים ומתחקרים חשודים, בעודם מוכנים להגיב לכל אבן או בקבוק תבערה שיכול להזרק מהגגות.

המעטפת החטיבתית אשר ניהלה את המבצע כללה שיתוף פעולה בין כוחות המודיעין, התצפיות, התקשוב, הרפואה והחילוץ שנמצאים בכוננות תמידית בשטח.

מ', לוחם בגדוד 910 מספר: "אני שמח לקחת חלק בהגנה על מדינת ישראל על התושבים פה. התאמנו ועברנו תדריכים שונים לפני הפעילות כדי להיות מקצועיים ומדויקים ואין תחושה מרגשת מהזריחה בבוקר אחרי מעצר מבוקש, כשאני רואה את התושבים נוסעים וחיים בשמחה".

לילה ויום פועלים הכוחות בכפרים בכל רחבי הגזרה על מנת לסכל טרור וליצור הרתעה, זאת בנוסף לפעילות ההגנה השוטפת. כוחות צה"ל הפועלים בחטיבה, בסדיר ובמילואים, מלאים מוטיבציה להגן על הגזרה ועל תושביה, ופועלים ללא הפסקה על מנת לאפשר לאזרחים לחיות שגרה.

"תפקידי הוא לעזור לפקד על מפקדת החטיבה בחירום ולתכנן את המהלכים הבאים של החטיבה", מספר סא"ל (מיל') רביב קין, ראש מטה חטמ"ר עציון, ששתי בנותיו משרתות בצה"ל, "כל השנה אנחנו עוסקים באימון הגדודים והכשרת מפקדים, ולראות את ארבעת גדודי המילואים עובדים היום במשימות מבצעיות ויוצרים בטחון, זו הצלחה".

"במהלך 48 השעות האחרונות החטיבה תכננה והוציאה לפועל מבצע חטיבתי, שכלל כוחות מ-4 גדודים - כולם גדודי מילואים. מבצע כזה מוכיח את העוצמה של כוחות המילואים עליהם מתבססת ההגנה והסיכול היום. הם נכנסו למקומות רגישים שיחידות מיוחדות נכנסות אליהן, והמטרה הייתה להגיע למספר גבוה של יעדי חמאס ופעילי טרור נוספים במחנה הפליטים דהיישה ובאלחאדר, תוך כדי סריקות אמצעי לחימה וחומרי הסתה".

"את כל זה, אנחנו עושים כדי להחזיר את הבטחון לתושבי גוש עציון ומדינת ישראל ואת האמון של העם בכלל בצבא. אנחנו מטפלים בכל מי שרק חושב חמאס ומי שבפועל ביצע טרור, מי שמחזיק חומרי תעמולה של חמאס, זרק אבן או בקבוק תבערה", מסכם סא"ל קין את הפעילויות עד כה, "נעצרו הלילה יעדי טרור עממי, מסיתים, החל מצעירים שמכוונים לייזר לעבר יישובים ועוד למחבלים שתכננו פיגועים, ואנחנו אנשי המילואים נשארים פה עד הנצחון".