גדוד 630 מסיים תעסוקה מבצעית בחטיבת עציון

08.02.23
מערכת את"צ

גדוד 630 מסיים תעסוקה מבצעית בחטיבת עציון, במנגל מחמם בקצה כרמי צור המושלגת וב״פילבוקסים״ ברחבי הגזרה. אחרי חודש מלא בעשייה מבצעית, משרתי הגדוד חוזרים כל אחד לביתו.

רס״ר (מיל') אורן חסון, נשוי עם ארבע ילדים ומתגורר באפרת, מספר: "בתעסוקה התמודדו מול נסיונות טרור עממי, היינו חברה מגובשים ומקצועיים, בצענו פעילות התקפית וסיכולית הכוללת סיורים, שמירה על צירים, מעצרים ובידוקים בכפרים ועוד. להגן על הבית והמשפחה זה אחד הדברים המשמעותיים שעשיתי בחיי".

רס״ם שי רבינונביץ, לוחם בגדוד 630, בן 42 נשוי עם חמישה ילדים, מחנך ומתנדב ביחידת החילוץ, מספר: ״אני מרגיש שמה שקורה פה כמעט ולא יכול לקרות בשום מקום אחר בעולם. מפגש וחברות נפש עמוקה בין אנשים שכל אחד בא מעולם שונה לחלוטין מבחינת מקצוע, מקום מגורים, תפיסות עולם ורקע משפחתי ובמיוחד בתקופה כזאת בחברה הישראלית. נוצרים קשרי אהבה, הבנה והווי פנימי מיוחד, כל זאת לצד הבנת החשיבות של השירות שלנו. המשימות לא פשוטות והקור המקפיא מאתגר אבל בסוף אפשר לראות שמי שבא ומוכן לוותר על שגרת יומו הוא אדם מיוחד. כולם בסוף שמחים להגיע".

"אנשים ממשיכים לבוא שנה אחר שנה, עם הבנה שעם ישראל צריך אותם וזו התרומה שלהם אז בוחרים להתמסר ולהקדיש את הזמן. מרגש לראות שבכל משימה שמקבלים החבר׳ה נרתמים ולא מנסים להתחמק או להתלונן.
הרגעים הקטנים בשמירה או בסיור בלילה מרגשים, כי הסמול טוקים מגיעים למקומות עמוקים, נוצר מקום נוח לשיתוף בלי ציניות בקשיים ותמיד סובבת אווירה טובה של משפחה".