7014 יצאו מ"המגרש הביתי" למבצע בעציון

במבצע הזה לסיכול טרור, שנמשך לאורך כל הלילה, כוחות גדוד 7014 ידעו ש'להוריד רגל מהגז' זו בכלל לא אופציה מבחינתם. אחרי סריקות מבנים, החרמות אמל"ח ומעצרי חשודים, הספקנו לדבר עם המג"ד והקמ"מית של חטמ"ר עציון על הפעילויות הבלתי פוסקות - בגזרה בה רגע של שקט עלול לתעתע

15.09.24
הילה גד, מערכת את"צ

"עציון מתעתעת - חייבים לנהל אותה בזהירות", כך מציגה סגן י', קצינת המבצעים המיוחדים של החטמ"ר, את ייחודה של הגזרה, "נכון להיום, היא שקטה ביחס לצפון השומרון, אבל זה ממש לא אומר שהיא דוממת. אנחנו צריכים כל הזמן להיות עם היד על הדופק, ולשמור על הגנה חזקה - לצד התקפה משמעותית".

ואכן, כמעט בכל לילה בתקופה האחרונה תמצאו את הגדודים בחטמ"ר עציון בפעילות מבצעית כזו או אחרת. ממעצר חשודים, דרך סיכול פיגועי טרור ועד השמדת אמל"ח - תהיו בטוחים שהם עושים הכול. 

בשלישי האחרון, יצא גדוד 7014 לפעילות בנפח גדול מהרגיל, ונכנס לכפר בית אומר, סמוך לכרמי צור. "אומנם זו לא גזרת האם שלנו, אבל כשאמרו שצריכים גדודי חי"ר נוספים בעציון - כמובן שהרמנו את הכפפה", מספר המג"ד, סא"ל אריאל לוסטיג, "מדובר בסד"כ גבוה, שישה צוותים שלנו וצוות תגבור נוסף מבה"ד 1". 

לאורך כל אותו לילה, הכוחות סרקו מבנים, החרימו אמל"ח ועצרו שני חשודים בטרור. "אנחנו יוצאים לפעילות התקפית כמעט כל יום, וזה מאתגר, במיוחד לאור החיכוך הגבוה", משתף המג"ד, "אבל בסופו של דבר אנחנו כאן כדי לתת עבודה. כל יום ולילה מחדש, עושים את מה שצריך - ומרגישים את המשמעות".

מתחילת המלחמה, כפי שמעידה הקמ"מית, האינטנסיביות בגזרה גבוהה עוד יותר: "יש מקומות שלא היינו נכנסים אליהם לפני כן, אבל בחודשים האחרונים אנחנו פועלים בהם על בסיס יומי. חשוב לנו להגדיל את תחושת הביטחון באזור".

מעבר לשגרה השוטפת, סגן י' מספרת שהמבצעים הגדולים והרגעים המתפרצים הם אלו שמעניקים לה ולחיילי וחיילות החטמ"ר משמעות רבה: "אני מתכננת כל פעילות מ-א' ועד ת', מלווה את הכוחות מרחוק ודואגת שהכול יקרה כמו שצריך. בסופו של דבר, לראות איך מה ששקדנו עליו יום שלם עובר חלק - זה מספק. אבל דווקא הימים הקשים, אלה שצריכים לעבוד בהם תחת לחץ ולתקתק עניינים - נותנים לכולנו כאן תחושת שליחות".