אל"ם יונתן מאיר נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "ראם"

11.09.24
מערכת את"צ

אל"ם יונתן מאיר נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "ראם" (179), במקומו של אל"ם איציק אלפסי אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות, וייכנס בקרוב לתפקידו כמפקד מגמת אוגדות בפיקוד ההכשרות והאימונים.

טקס החילופים נערך אתמול (שלישי) במחנה "נחשונים", בראשות מפקד עוצבת "הבזק" (99), תא"ל יואב ברונר ובהשתתפות מפקדים, חיילים ומשפחות.

"חטיבה 179 היא חטיבה מפוארת בעלת הישגים מרשימים, חטיבה אשר הפכה לסמל של עמידה איתנה ומקצועיות ללא פשרות, חטיבה עם רעות לוחמים ורוח ניצחון, בכל משימה, בכל זירה, תמיד קדימה, תמיד ראשונה", אמר בנאומו מפקד עוצבת "הבזק" (99), תא"ל יואב ברונר.

"אלפסי, בשנתיים האחרונות הובלת ובנית חטיבה במקצועיות, צניעות ודוגמא אישית יוצאת דופן. הובלת את החטיבה להישגים מרשימים תוך הפיכתה למעוז של מצויינות ומקצוע, שהוכיחו את עצמם במלחמה לאור ההכנות הקפדניות שביצעת בשגרה. יונתן - בכל המפגשים איתך במעלה הדרך פגשתי מפקד חד, ערכי, מקצועי עם זיק בעיניים ובעל אומץ פיקוד יוצא דופן. אני בטוח בך וביכולתך. אתה האדם הנכון במקום הנכון. אתגרים רבים עוד לפנינו, יחד נהיה דרוכים ונכונים לכל אתגר, בכל זירה, ובכל זמן - בהגנה על הארץ שלנו".

"כבר שנה שאנחנו פועלים כחטיבה סדירה, אומרים הנני! לכל משימה, מאוחדים ומלוכדים בצדקת הדרך", אמר מפקד עוצבת "ראם" היוצא, אל"ם איציק אלפסי, "אבני הראשה של חטיבה 179 אלו הן האנשים ורוח הניצחון. אותן אבנים שמעטרות ומייחדות את החטיבה מיום הקמתה לפני 70 שנה ומשתבחות לאורך שנות קיומנו ונחישתנו לנצח במלחמות ישראל".

"ראיתי את כלל היחידות שלנו להוטות ונחושות לכל משימה, וזו רוח הניצחון של החטיבה. אני מעביר את משא האחריות לרעי- יונתן. מפקד, לוחם, עתיר זכויות ויכולות אישיות ומנהיגותיות. אני משוכנע שביחד תטייבו את הדרוש שיפור ותמשיכו לחקוק את מורשת החטיבה המפוארת הזאת".

"בכל הקרבות שבהן החטיבה נלחמה, היא הפגינה רוח לחימה ייחודית לצד ערכים של דבקות במשימה, עומק מקצועי ויוזמה שאפשרו לה לעמוד במשימותיה ולהכריע את האויב", נאם מפקד עוצבת "ראם", אל"ם יונתן מאיר, "היום בעת קבלתי את הפיקוד על החטיבה מונחת על כתפי אחריות גדולה מאוד - להמשיך ולפעול תחת ערכים אלו, לחזק ולשפר אותם, כל זאת על מנת להכין את החטיבה בצורה הטובה ביותר ולנצח כל מפגש עם אויב ולהכריעו. אלפסי, בתהליך החפיפה שביצענו ראיתי את דמותך משתקפת היטב בחטיבה. אני מקבל חטיבה מלוכדת, משימתית ומקצועית. תודה לך על תהליך מלמד והכנה שאפשרה לי להתכונן לקראת המשימה החשובה בחיי".