טקס החלפת מפקד יחידה 636

18.07.24
מערכת את"צ

היום (חמישי) התקיים טקס החלפת מפקד יחידת ניצן 636 במחנה עופר. הטקס התקיים בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, מפקד חיל הגנת הגבולות, תא"ל אליעד מואטי, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יקי דולף, מפקדי החטיבות ובכירים נוספים.

יחידה 636 היא יחידה שמורכבת מלוחמי איסוף קרבי המבצעים מארבים, מחסלים מחבלים ואוספים מידע באמצעות אמצעים טכנולוגיים ייחודיים בכלל הגזרות מתחילת הלחימה - רצועת עזה, יהודה ושומרון וצפון הארץ. בנוסף, ביחידה נכלל מערך התצפיתניות בפיקוד המרכז אשר מסכלות פיגועים ומאתרות מפגעים מחמ"לי התצפיות בגזרה.

"אני מסתכל עליכם, חיילי ומפקדי הגדוד ומה שאני רואה מולי זה חבורה של גיבורים שעושים ציונות בזמן אמת", אמר מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יקי דולף, "סא"ל א', אתה מקבל את הגדוד עם אתגרים רבים שאתה בשל ומוכן לעמוד בהם - פיתוח האיסוף בתפר עם כלל המשתנים, פיתוח יכולות הרחפנות ואיסוף חשאי ושלל פיתוחים שהיחידה מקדמת. סא"ל ג׳ היקר, לאורך כהונתך הגדוד פעל בכל המרחבים, פיתחת את יכולות האיסוף והתקיפה ובכך הגדוד סיכל עשרות מחבלים חמושים, בוצע שימוש בשדה תעופה במהלך מבצעים התקפיים והגדלתם את האיסוף החיובי"

מדברי מפקד יחידה 636 היוצא, סא"ל ג': "בשנתיים האחרונות פיקדתי על יחידה בתקופות מאתגרות ומורכבות מאוד. במהלך התקופה הזו סיכלנו עשרות מחבלים, פעלנו בכל נקודה אליה נקראנו, לא היה לילה בו הגדוד לא פעל בעומק השטח ובמבצעים רבים ביהודה ושומרון, ברצועה ובכלל הגזרות. היחידה אמונה על פיקוד המרכז קפצה מהבית והלכה לסייע לכוחות הלוחמים בעוטף עזה - איפה שהיו צריכים אותנו היינו. אני מרגיש בר מזל על הרגע הזה, מתמלא גאווה ואמונה ומודה על כל רגע. חיילי יחידה 636 - תמשיכו להוכיח שאין מקום רחוק מדי!"

מדברי מפקד יחידה 636 הנכנס, סא"ל א': "אנו נמצאים בימים מורכבים, ימי מלחמה, וזירתנו היא זירה נפיצה בעלת חשיבות אסטרטגית ורגישות גבוהה. אני מתחייב לפעול בתפקידי בצניעות ובענווה תוך הפעלת שיקול דעת ומתוך הבנה כי האחריות המוטלת על כתפינו עמוקה. מפקדים ועמיתים באוגדת יהודה ושומרון ובמערך הגנת הגבולות, אני רואה חשיבות עליונה בשיתוף הפעולה, כמפתח להצלחתנו. אני מאמין בכוחנו המשותף להוביל את היחידה למחוזות חדשים"