זה הגדוד שמסכל פעילויות טרור ומונע הברחות אמל"ח בבקעה

22.02.24
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

המפקדים של גדוד 5035 לא היו צריכים הודעה רישמית לפתיחת מלחמה, עם הגעת השמועות על פתיחת לחימה בדרום הם לקחו את תיק המילואים והגיעו במהירות האפשרית לגזרה שלהם - מוכנים לכל אירוע שיגיע מהגבול המזרחי.

-

״התכוננו לתרחיש הגרוע מכל - שהמחבלים באיו״ש יקחו השראה מרצועת עזה ויתחילו מהומות בגזרה הזאת, לא חיכינו - התחלנו לעבוד״, מספר מג״ד 5035, סא״ל שילה אנקור.

המטרה ברורה - צה״ל וכוחות הביטחון ימנעו הסלמה בגזרה המזרחית, ״אז נכנסנו לגזרה עם יותר כוחות והרבה יותר קטלניות ממה שהמחבלים בגזרה רגילים, כוח משמעותי וחזק ששולט בגזרה״, מסביר קצין האג״ם של הגדוד, יאיא, ״הכניסה שלנו למרחב הייתה מהירה - מעל 100% גיוס כבר בימים הראשונים למלחמה, החזקנו את המרחב בצורה יעילה״.

בחטיבת הבקעה יש כמה זירות מרכזיות - היא מאופיינת בהתיישבות חקלאית שסמוכה למחומש כפרים פלסטינים, מזרחית לשכם - הם מושפעים מקן הטרור ומנסים לעסוק בזה בעצמם. מהצד השני זו גזרה סמוכת גדר לירדן, המתאפייינת בניסיונות של הברחת אמל״ח או כסף וגם לפעמים מסתננים.

כאן הגדוד נכנס לתמונה - המשימה שלהם היא למנוע כל פעילות פח״עית בגזרה ובמקביל לעשות פעילות יזומות בתוך הכפרים הפלסטינים שימגרו את פעילויות הטרור ויפגעו בתשתיות של המחבלים.

מתחילת הלחימה הם ביצעו מעל 60 מבצעים ורשמו הישגים מרשימים בניהם תפיסות אמל״ח רבות, מעצר של למעלה מ115 מחבלים, נטרול של 15 מחבלים וסיכול פיגועים.
בנוסף, הגדוד עצר 6 מסתננים כשניסו לחדור לשטח ישראל מגבול ירדן.

״ההרגשה הכי טובה היא כשהתושבים בבקעה אומרים לנו שהם מרגישים בטוחים יותר, הם רואים את המהירות שאנחנו מטפלים באירועים, את הרגישות והאכפתיות של הגדוד מהמקום, ככה מרגישים משמעותיים״, משתף רס״ן כפיר, הסמג״ד.

״לוחמי המילואים של הגדוד נתנו 200% מעצמם, עזבו את הכל והתייצבו למשימה: יחד הגענו לתוצאות מרשימות בגזרה ונמשיך לעמוד איתנים״, מסכם סא״ל אנקור, ״אנחנו חזקים מתמיד, מוכנים למשימה הבאה״.