אימון הגדנ"ע החדש של פיקוד העורף

כ-80 תלמידים הגיעו לארבעה ימים מיוחדים בבית הספר למקצועות העורף, בסיס ההדרכה של פיקוד העורף, לגדנ"ע ראשונה מסוגה. הם עברו שדאות, פגשו לוחמים ולוחמות והכירו לראשונה את המסגרת הצבאית: "חוויה מעצימה שהשאירה טעם של עוד"

19.11.17
נגה ברנדר, מערכת את"צ

ביום שני שעבר, בשעות אחר הצהריים, עצרו בחניית בצריפין, בביה״ס למקצועות העורף, אוטובוסים ועליהם 84 תלמידי תיכון. בלי לדעת כמעט דבר על הצבא, נכנסו לראשונה הנערים והנערות לבסיס - סקרנים ומוכנים לחוויה חדשה.

יום לפני כן, הגיעו מי שיהיו המפקדים שלהם מבסיס הגדנ"ע (גדודי הנוער) שדה בוקר של חיל החינוך, וביחד עם אנשי הסגל מפיקוד העורף, בדקו שהכל מוכן לקראת אימון הגדנ"ע הראשון של פיקוד העורף. "בנינו עבור החניכים משהו חדש וייחודי", מספרת סגן יובל בר, מפקדת המחלקה בגדנ"ע, "לקחנו את התכנים של חיל החינוך, ושילבנו בתוכם, ולצידם, את פיקוד העורף".

"כמו בכל אימון גדנ"ע, המטרה המרכזית היא להציג לתלמידי התיכון את צה"ל, ולעודד אותם לבצע שירות משמעותי", ממשיכה סגן בר, "הייחוד באימון הזה הוא ששמנו את הדגש על פיקוד העורף, כדי שיכירו אותו ואת שלל התפקידים המוצעים בו".

שואפים לשירות משמעותי

אל האפשרויות נחשפו התלמידים במגוון דרכים: החל בתצוגת חילוץ באתר הרס שהציגה היחצ"א (יחידת החילוץ הארצית), דרך פאנל ובו נציגי תפקידי ההדרכה הקיימים בפיקוד ובחטיבה, ועד לגולת הכותרת - פאנל הלוחמים והלוחמות, בו השאלות לא הפסיקו להגיע.

"הם רצו להבין כל היבט בשירות לוחמה בחטיבת החילוץ", משתפת סגן בר, "ולאורך חצי שעה של הרצאה הם הקשיבו מבלי להוציא הגה - הם באמת התעניינו בצורה יוצאת דופן".

גם בזמן השיעורים האחרים והשיחות הצוותיות, הרגישו חברי הסגל שהתלמידים מתעסקים בשאלות ענייניות ושואפים להבין עוד ועוד על שירות משמעותי, ובפרט אחד כזה בפיקוד העורף. במיוחד, אומרים בסגל, עניין אותם הערך המוסף של הצלת חיים.

בטקס הסיום של הגדנ"ע היה הרגע בו סיכמו התלמידים את החוויות העוצמתיות שעברו בימים האחרונים, והבינו שעמדו בחוויה המאתגרת בגבורה. "למדנו להיות אחד בשביל השני כצוות, להרים אחד את השני כשקשה, ואני מרגיש שעלתה לכולנו המוטיבציה לתרום למדינה", שיתף התלמיד דניאל אברהם בתחושותיו.

"אפשר היה לראות את ההתרגשות שלהם", מוסיפה סגן בר. "הם עברו תהליך של התבגרות, והבינו שבקרוב הם ייקחו חלק במשהו גדול. מבחינתנו זוהי הצלחה, יצרנו אצלם עניין בכומתה הכתומה".

"אין ספק שהושקעה פה מחשבה עד הפרט האחרון", שיבח סגל בית הספר תל"י, שממנו הגיעו חניכי הגדנ"ע. "התלמידים חזרו עם תחושת סיפוק וחוויה מעצימה שהשאירה טעם של עוד, לקראת התקופה החשובה. הם צברו חוויות רבות שלא יישכחו, ונשארו עם זיכרון מתוק".