המשחק שילמד אתכם הנחיות לשעת חירום

מסע ההסברה השנתי של פיקוד העורף יוצא לדרך והפעם הוא אינטרקטיבי יותר מתמיד. משחק אינטרנטי חדש ילמד את הציבור הנחיות לשעת חירום תוך שימוש בגיבורי על

27.12.17
נגה ברנדר, מערכת את"צ

זו השנה התשיעית בה פיקוד העורף יוצא למסע הסברה במטרה לקדם את מוכנות הציבור למצבי חירום. השנה שם פיקוד העורף דגש על הגברת המוכנות באמצעות שלושה צעדים פשוטים: הכרת ההנחיות, הכנת ציוד לחירום ושיח ותרגול משפחתי. "ככל שלציבור יהיה ידע רב יותר, כך יהיה לו סיכוי גדול יותר בהצלת חייו באירוע חירום", מסבירה סא"ל שרית גרשקוביץ', רע"ן הסברה, "זהו הרעיון מאחורי מסעות ההסברה".

המסע נמשך שבועיים וחצי, ומאמצי ההסברה נעשים בפלטפורמות השונות על מנת להנגיש את המידע לכל האוכלוסיות בישראל, ולכמה שיותר אזרחים. לצד הפצת המידע בכל אמצעי התקשורת וברשתות

 

סא"ל גרשקוביץ' הציעה ליצור משחק אינטראקטיבי שיעלה את החשיפה למסרים של פיקוד העורף. "ניסיון העבר שלנו במסעות הסברה קודמים", היא אומרת, "לימד אותנו שצריך להשתמש במספר פלטפורמות במקביל, דרכן הציבור ייחשף להנחיות המתאימות".

כך נוצר המשחק שמלווה את המסע, במסגרתו בונים השחקנים דמות, בוחרים לה מאפייני מראה ולבסוף הופך אותה לגיבורת על. לאורך השלבים במשחק, מקריאה הדמות מסרים, ובסוף מזמינה את השחקנים לשתף את הדמות שיצרו ולהזמין את החברים ברשתות החברתיות לשחק גם.

 

 

במהלך היום הראשון למסע, כך מספרים בפיקוד העורף, נרשמו כבר יותר מ-15,000 כניסות למשחק, והמספרים ממשיכים לעלות. "המשחק הזה, כמו גם המסע כולו, הוא חלק מתהליך שנתי", משתפת סא"ל גרשקוביץ'. "בסוף חשוב לנו שכל אחד יכיר את ההנחיות וידאג לקחת אותן הביתה כדי להכין גם את משפחתו לזמני חירום".

את המשחק והמידע המפורט ניתן למצוא באתר האינטרנט של פיקוד העורף בכתובת www.oref.org.il,
ומידע נוסף יימצא בפייסבוק "פיקוד העורף" או במרכז המידע 104.