לוחמים הוקפצו במסוק היישר לתרגיל רעידת האדמה המיוחד. צפו

בשיאו של תרגיל העורף הנרחב, שהתמקד בתרחישי רעידת אדמה, הוקפצו לוחמי חטיבת החילוץ ישירות מתעסוקה מבצעית באיו"ש לאתר הרס בצפון הארץ: "הזכות שלנו, גם בתעסוקה מבצעית וגם בחילוץ, היא להגן ולהציל חיים". כך זה נראה

14.06.17
נגה ברנדר, מערכת את"צ

 

היום (רביעי) הגיע לשיאו התרגיל הארצי הנרחב של פיקוד העורף "רעד לאומי", במהלכו תרגלו כלל מחוזות הפיקוד תרחישים שונים של רעידת אדמה.

לוחמי חטיבת החילוץ הוקפצו ישירות מתעסוקה מבצעית באיו"ש אל אתר הרס מיוחד בכרמיאל על מנת להתאמן, לדמות תרחיש רעידת אדמה ולהציג בפני ראשי רשויות ובעלי תפקידים שונים את המודל המבצעי: כיצד נראית פעילותם והתנהלותם באירוע מסוג זה.

"גם בזמן תעסוקה מבצעית, יש לנו תמיד כוחות שמוכנים תוך חצי שעה לקפוץ לכל מקום", מדגיש מפקד גדוד רם בחטיבת החילוץ, סא"ל יאיר פינטו. "הזכות שלנו, גם בתעסוקה מבצעית וגם בחילוץ, היא להגן ולהציל חיים".

במתחם הגדול בכרמיאל הוקמו גם מאהלים, כאשר כל אחד מהם מייצג גוף אחר אשר ייקח חלק בתרחיש קיצון של רעידת אדמה חזקה שעלולה לגרום לנזק רב. 

בקצה המתחם הגדול עמד אתר ההרס, ובתרגיל השתתפו נפגעים מדומים, כוחות חילוץ וגופים אזרחיים וצבאיים המיועדים לסייע במקרה אמת. לאורך התצוגה, שלוותה בקריינות, הושמעו קולות קשר המתארים את התנהלות האירועים מאחורי הקלעים, תוך כדי שההתרחשות באתר ההרס הוצגה על מסך ענק.

"הזמנו לכאן את נציגי כל הגופים שייקחו חלק באירוע הזה כדי שיציגו את תפקידם ומוכנותם בזמן אמת", אמר מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אל"ם איציק בר. "המטרה בהצגת המודל המבצעי לעיר כרמיאל היא להדגים את מוכנות פיקוד העורף כמנהל אירוע, יחד עם משטרת ישראל, רשות החירום הלאומית וגורמי חירום נוספים".

בפיקוד העורף מציינים כי תרגיל רעידת האדמה, שתוכנן מראש, התקיים כחלק מתכנית העבודה לשנת 2017, ונבחנו בו היבטים שונים ותרחישי קיצון רבים. מטרת התרגיל השנתי היא הכנת כלל הציבור בישראל למצבי חירום, מתוך האמונה שהיערכות מוקדמת של האוכלוסייה הינה תנאי מפתח להתמודדות נכונה ומצילת חיים בשעת חירום.

"אנחנו בוחנים כל היבט אפשרי באירוע ומוודאים שיהיה עבורו מענה מבצעי או אזרחי מיטבי", מסביר מפקד המחוז. "אנחנו מתאמנים כעת, כדי שברגע האמת נעשה את הנדרש במהירות וביעילות. תרחיש של רעידת אדמה הוא מורכב ומאתגר, לכן עלינו להתאמן ולתרגל התנהלות נכונה, כשהמטרה היא תמיד שמירה והצלת חיי אדם".