סגן מפקד המרכז הלוגיסיטי קיבל אות הצטיינות משר הביטחון

26.10.17

לפני כחודש קיבל רס"ב רן ממן (39), סגן מפקד המרכז הלוגיסטי של פיקוד העורף, אות הצטיינות משר הביטחון, על התרומה והעשייה הרבה שלו למערך הלוגיסטיקה במשך שנים. הטקס התקיים בבית הפלמ"ח בתל אביב במעמד שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

רס"ב רן ממן, נולד וגדל בבאר שבע, ועל אף שבתקופה האחרונה מתגורר בבאר יעקב, זוהי העיר שאליה מרגיש שייך. הוא התגייס בשנת 1996 לתפקיד לוגיסטי בהנדסה קרבית, ולאחריו ביצע מספר תפקידים בבסיס שדה תימן ובגבעתי, ולפני 11 שנים הגיע לפיקוד העורף. 

רן ביצע מספר תפקידים במפקדת פיקוד העורף ברמלה, עלה בסולם הדרגות עד שהגיע לתפקידו הנוכחי, בו הוא אחראי על הוצאת שדרות תספוקת בשגרה ובחירום - הוא הנותן מענה לוגיסטי לכל יחידות הפיקוד והמחוזות.

"כל בוקר אני קם בחיוך לעבודה", הוא אומר. "אני מרוצה מאוד מהתפקיד שלי, העשייה היא פורה גם בשגרה וגם בחירום. בסופו של דבר, אני אחראי על הכנת כל המערך הלוגיסטי של פיקוד העורף. חשיבות התפקיד גדולה מאוד, וכנגזרת מכך גם האחריות המוטלת עליי".

רס"ב ממן לקח חלק באירועים מרכזיים של צה"ל במהלך שירותו הצבאי - במבצע צוק איתן היה אחראי על אספקת הציוד וחיול אנשי המילואים. כמו כן, באסון הכרמל ובאירוע "פתיתים לבנים" (סופת השלגים בירושלים), סייע באספקת ציוד חילוץ מתאים. רן גם הוקפץ למספר משלחות סיוע של צה"ל בעולם וביניהן המשלחות לפליפינים בשנת 2013, לנפאל בשנת 2015, ואף למקסיקו השנה. במשלחות אלו, רן היווה דמות מרכזית, שכן היה אחראי על הכנת כל הציוד של המשלחת לשהייה ממושכת: אוכל, רפואה, ציוד חילוץ ועוד.

בעבר רס"ב ממן היה מצטיין מפקד פיקוד העורף ומצטיין מפקד פיקוד הדרום. "אני מתרגש מאוד ממעמד זה. אני גאה במקום אליו הגעתי, לאחר שנים של עשייה מרובה", מסכם רס"ב ממן.