איך מתקבלים להיות דגלנים בטקס הדלקת המשואות ה-70?

ביום העצמאות ה-70 יצעדו ברחבת הר הרצל עשרות דגלנים, באחד הטקסים שמצליחים לרגש בכל שנה מחדש. קצינות וקצינים, נגדות ונגדים, רוצים גם אתם להשתתף? עוד לא מאוחר. המיונים לטקס עדיין מתקיימים, ואנחנו מביאים את הפרטים שחשוב שתדעו 

06.02.18
נגה ברנדר, מערכת את"צ

בסוף השבוע הקרוב ובתחילת השבוע הבא יתקיימו המיונים האחרונים להשתתפות בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. 

בכל שנה לקראת הטקס, המטה הכללי של צה"ל מעביר לכל פיקוד, אגף או זרוע, את מספר הקצינים והנגדים שלהם שנדרשים בעבור תרגילי הסדר בטקס. הגופים השונים בוחרים את מי לשלוח למיונים, מבין הקצינים והנגדים שביקשו להיכלל ברשימה. 

אם אתם רוצים להיבחן לתפקיד והמידע על השתתפות בטקס לא הגיע אליכם, פנו למפקדיכם ובאישורם לקציני המשא"ן (בעבר שלישות) ביחידות שלכם. חשוב לציין שלכל גוף יש נהלים משלו בנוגע לשליחת קצינים ונגדים למיונים, וייתכן שהאפשרות להשתתף בטקס לא תהיה פתוחה בפניכם השנה - לכן תמיד כדאי לברר גם לגבי השנה הבאה.

"הדבר הכי חשוב שנבחן אצל המתמיינים הוא המוטיבציה", מדגיש אל"ם (מיל') בנצי אשר, פרויקטור יום העצמאות בפיקוד העורף. "הזמן קצר, ולכן אין התעסקות בהתלבטויות ובטח שלא בבעיות משמעת".

לצד רצון עז להשתתף ולייצג את המדינה ואת צה"ל, נבדקת גם התאמה פיזית להשתתפות - רק מועמדים ללא בעיות בריאותיות, שמסוגלים לעמוד בהליכה של בין 11 ל-18 קילומטרים ביום חזרות, יוכלו להמשיך במיונים. לבסוף, סא"ל (מיל') שמעון דרעי, מפקד הטקס, בוחן את יכולות הצעידה לפי קריטריונים שקבע מראש.

מי שייבחרו, יחלו את החזרות ברחבת המסדרים שבהר הרצל עוד כשבועיים. לצד הקצינים והנגדים מצה"ל, ישתתפו בטקס אנשי משטרה, מג"ב, משמר הכנסת וכיבוי והצלה - 72 דגלנים בסך הכול. כמו כן, יצטרפו אליהם לשלושה מתרגילי הסדר גם 120 מצטייני הנשיא. הצורות שירכיבו הדגלנים, אותן בונה בימים אלו סא"ל דרעי, מותאמות לנושא השנתי - התחדשות טכנולוגית ומורשת ישראל.

במקרה ואתם חיילי חובה המעוניינים להשתתף בטקס, השנה האופציה נסגרה בפניכם, אך ייתכן ושנה הבאה היא תיפתח עבורכם במסגרת פלוגות הדגל. בכל שנה במסגרת הטקס מתקיימת העברת דגל מגוף צה"לי אחד לאחר. בשנה שעברה העביר אגף התקשוב את הדגל לפיקוד המרכז, שמעביר אותו השנה לפיקוד הדרום. את פלוגות הדגל - המעבירה והמקבלת, מרכיבים יחד קצינים, נגדים וגם חיילי חובה, שנבחרו מראש על ידי הפיקודים ונמצאו מתאימים להשתתף. 

"לשמחתנו, כל מי שהתמיין עד היום התלהב מאוד להשתתף בטקס ושכנע אותנו למה לקחת אותו", מסכם אל"ם (מיל') אשר. "זה בעצם סוד ההצלחה - אם בעבר אנשים לא הבינו את המשימה, היום הם באים מרצון, מכל רחבי הצבא. אם אתה לא בא עם הרצון לעשות את זה, בטח שלא תעשה את זה טוב כמו אחרים. כל מי שבא להתאמן עובד מאוד קשה, ותמיד שמח שהגיע".