המילואימניק המתנדב שנאבק בקורונה מהצד השני של הקו

ההיסטוריה של רס"ם חיים רכט מלאה בתרומה וברוח נתינה - בין אם מדובר בשנים שהקדיש במשטרה, או בזיקה לטבע במסגרת עבודתו ברשות הטבע והגנים. הפעם? הוא עושה זאת במסגרת שירותו במוקד המשותף של פיקוד העורף ומד"א - בעודו עונה לשיחות, מרגיע אזרחים, ומסייע במה שניתן כדי להפוך את המצב המבלבל למעט יותר ברור

23.03.20
ליאור נוישטיין, מערכת את"צ

מוקדם יותר החודש הקימו אנשי מד״א, בשיתוף פיקוד העורף, מוקד חדש וייחודי, שמטרתו להעניק סיוע טלפוני, ולתגבר את המענה בקרב אזרחים וחיילים שזקוקים לכך עקב מחלת הקורונה.

בין 100 האנשים שגויסו והגיעו למתחם, היה גם רס"ם חיים רכט, מילואמיניק בן 47. למי שמשוחח עם חיים ולו לרגע, קשה שלא להבחין ברוח הנתינה שנשמעת מדבריו, לרצון שלו לתרום, ולעשות מה שביכולתו כדי לסייע במשבר.

רס"ם רכט משמאל

אין זה מפתיע כלל בהתחשב בהיסטוריה שלו, שכוללת 25 שנות התנדבות בפיקוד העורף ו- 10 שנים נוספות במד"א ובמשטרה.

"בשירות הסדיר שלי הייתי בגרעין נח"ל, ולאחר מכן במילואים הגעתי לפלוגת הרפואה של פיקוד העורף", משחזר חיים, "כל מה שהתעסקתי בו היה לטפל באנשים שהרגע חולצו ולהתאמן כדי לעשות את זה על הצד הטוב ביותר".

באזרחות, חיים אב לשניים, ועובד בשתי עבודות - איש הייטק ופקח מטעם רשות הטבע והגנים בחוף פלמחים. ברגע שהוא שמע על הגיוס למוקד, הגיע מיד - "ארזתי תיק ובאתי", הוא אומר בחיוך, "לא חששתי מהמצב. המשפחה שלי אמנם דואגת מעט, אבל הם יודעים שאני עושה את זה מסיבה טובה".

"כילד, אני זוכר איך אמא שלי תמיד עזרה לאנשים אחרים בכל הזדמנות שהייתה לה. יחד עם העובדה שאבי ניצול שואה, ההתנדבות והעשייה למען האחר הפכו לערכים מובילים במשפחה שלנו, שאני מנסה להעביר הלאה גם לילדים שלי. הבת שלי התנדבה במד"א עד הגיוס. אני תמיד אומר 'כל עוד אפשר לתת ולהעניק - למה לא?'".

כעת, בעודו עובד במשמרות מסביב לשעון, משתדל חיים לשדר כמה שיותר אופטימיות לאנשים מהצד השני של הקו. "אני מבין שזו סיטואציה מבלבלת שיכולה להעלות המון שאלות - ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן", הוא אומר בנחת.

המוקד המשותף זמין לכם לכל שאלה 24/7, וניתן לפנות אליו באמצעות חיוג לקו הקבוע של מד״א שמספרו 101. "הטיפ הכי גדול שאני יכו לתת בתקופה הזו הוא פשוט להקשיב להנחיות, לשמור מרחק".