תרגיל ראשון באתר ההרס החדש בהר הצופים

10.09.23
מערכת את"צ

היום (רביעי), נערך התרגיל הראשון באתר ההרס החדש שנבנה בשיתוף של מחוז ירושלים והמרכז של פיקוד העורף, האוניברסיטה העברית בירושלים ועיריית ירושלים. מטרת התרגיל היא שמירת כשירות יחידות החילוץ של העירייה.

יחידת החילוץ הוקמה על ידי עריית ירושלים והוסמכה בשיתוף פיקוד העורף. המחלצים ביחדת החילוץ של עיריית ירושלים הם מתנדבים ששמו לנגד עיניהם את המטרה להצלת חיים.

את התרגיל הוביל סא"ל במיל' ארנון שיקמה, סגן מפקד נפת מוריה יחד עם נציגי נפת מוריה, נציגי המחוז, ואנשי הגדוד 7475 שחנכו את הצוות בתחומי רפואה הנדסה אוכלוסיה ומבצעים. מפקד המחוז אל״ם אמיר בן דוד ביקר בתרגיל ותרם למתנדבים מנסיונו האישי.

התרגיל דימה תרחיש רעידת אדמה עם לכודים אותם היחידה נדרשה לחלץ, והסתיים בהצלחה רבה הודות לשיתוף הפעולה המוצלח!

"המטרה היא הצלת חיים ויחד אפשר לנצח ולקדם את המוכנות למצבי חרום, הרמה המקצועית שהפגנתם וערך הרעות והמסירות יצילו חיים.
אני גאה בכם", אמר מפקד המחוז אל״ם אמיר בן דוד.

"יחידות החילוץ הן נתבך חשוב במוכנות למענה לאירועים בהם ידרש חילוץ מאתרי הרס במרחב ירושלים, באופן מיוחד בתרחיש של רעידת אדמה. יחידות החילוץ המתבססות על מתנדבים תושבי ירושלים, קידמו באופן משמעותי את הכשירות שלהם במהלך האימון, רוצה להביע הערכה רבה לכל העוסקים במלאכה ובאופן מיוחד למתנדבים היקרים המקדישים מזמנם וממרצם למען הציבור", אמר סא״ל ארנון שקמה, סגן מפקד נפת מוריה.

"בתרגיל שהתקיים ,כבכל תרגיל, ניתן היה לראות כי המתנדבים והמתנדבות מתאמנים ומתרגלים במלוא הרצינות והמקצועיות.
מתנדבים אשר לקחו יום חופש מעבודתם ,פינו מזמנם ומעיסוקיהם, סמוך לחג וכל זה למען הצלת חיים", אמר דויד שמעון אבישר, מפקד היחידה.