נפתחו הגנים החדשים שישמרו טוב יותר על ילדי עוטף עזה

עם פתיחת שנת הלימודים, נפתחו בעוטף עזה ובשדרות גם 10 גני ילדים חדשים, וכולם - ממוגנים לפי סטנדרטים חדשים של פיקוד העורף. קבלו הצצה לפרויקט המיוחד שממגן מחדש יותר מ-20 גנים בדרום

11.09.23
הילה גד, מערכת את"צ

במהלך מבצע שומר החומות במאי 2021, פגעה רקטה ששוגרה מרצועת עזה אל עבר מדינת ישראל בגן ילדים בשדרות וחדרה את המיגון שלו. במזל הגן היה ריק, ואיש לא נפגע. 

בעקבות המקרה, הבינו בפיקוד העורף שהדרך שבה שומרים על הגנים בעוטף עזה חייבת להתעדכן ולהשתפר עוד יותר על מנת לשמור בצורה הטובה ביותר על האזרחים באזור.

"בעבר היו לנו שבע שיטות למיגון מבנים", מסביר סא"ל יונתן אלשיך, רע"ן פרויקטים במחלקת המיגון של פיקוד העורף, "ואחרי שומר החומות עשינו סקר הנדסי ובדיקה מחודשת ופסלנו שתיים מתוכן, על מנת להתאים את שיטות המיגון לאיומים הנוכחיים". בעקבות כך, הוצאו משימוש יותר מ-30 גני ילדים בעוטף עזה ובשדרות, כאשר חלק מהמבנים כבר לא משמשים כגנים, והשאר נזקקו למיגון מחדש.

"במקום לשפץ את הגנים הישנים, החלטנו לבנות גני ילדים חדשים וממוגנים", ממשיך סא"ל אלשיך, "אנחנו בונים בסך הכול 25 גנים. 13 בשדרות ו-12 במועצה אזורית שער הנגב".

כבר בתחילת השנה נפתחו 10 גני ילדים, כאשר גן אחד נפתח עוד לפני כן והשאר עתידים להיפתח בקרוב, או נמצאים בשלבים מתקדמים של בנייה ותכנון. 

הגנים החדשים יהיו ממוגנים לפי סטנדרטים חדשים, שכוללים גגות וקירות בעובי של 40 ס"מ, מבואות כדי שהכניסה לא תהיה חשופה, חלונות בליסטיים שיכולים לעמוד בפני כמעט כל רסס, ומצחיות מבטון מעל החלונות, כדי להרחיק פגיעה של טיל בחלון.

"ההורים יכולים להיות יותר רגועים", מסכם סא"ל אלשיך, "הם יכולים לשים את הילד בגן בראש שקט, ולדעת שהוא מוגן ושאנחנו עושים הכול למען הבטיחות שלהם".