סא״ל פיני דדון נכנס לתפקיד מפקד גדוד שחר

16.07.24
מערכת את"צ

סא״ל ירדן שוקרון מסיימת את תפקידה לאחר שנתיים בהן פיקדה על גדוד שחר של חטיבת החילוץ וההדרכה ועתידה להיכנס לתפקיד מפקדת בית הספר של חטיבת החילוץ וההדרכה. במקומה יכנס לתפקיד מפקד גדוד שחר סא״ל פיני דדון.
מעמד ההחלפה נערך אתמול (שני), במפקדת אוגדת איו״ש, בראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא ובנוכחות מפקד אוגדת איו״ש תא״ל יקי דולף ומפקד חטיבת החילוץ וההדרכה אל״ם אלעד אדרי, בטקס נכחו מפקדים נוספים ומשפחות.

סא״ל ירדן שוקרון כיהנה כמפקדת הגדוד הראשונה ובמהלך השנתיים האחרונות פיקדה על הגדוד באירועים מבצעיים בגזרות השונות ובלחימה ברצועת עזה, שם פעלו לראשונה לוחמות החטיבה.

״לוחמי גדוד שחר - במשך כמעט שנתיים זכיתי לפקד עליכם. ראיתי בעיניים שלכם את הרצון להצליח בכל משימה, את הלכידות שניצחה הכל, את היכולת להכריע וכל זאת - בענווה וצניעות. בשקט ובבטחה".


אמרה מפקדת גדוד שחר, סא״ל ירדן שוקרון ״תודה שראיתם את עצמכם כאילו גורל המערכה כולה תלויה בכם ובכל משימה שקיבלנו וגם המשימות הרבות שדרשנו עמדתם ואמרתם ‘הנני׳. ׳הנני כאן׳. אמרו את זה לפני ״אתם דור של גיבורים״ בעוד 10 שנים יהיה לגדוד שחר מג״ד גיבור ולוחמים גיבורים והוא יספר להם עליכם, על האירועים המבצעיים המשמעותיים ועל אחוות הלוחמים העוצמתית. אומנם אני מדברת לכולכם יחד אבל כל אחד מכם עולם ומלאו עבורי".

מפקד גדוד שחר הנכנס, סא״ל פיני דדון לחם בשביעי לאוקטובר בישובי העוטף ונפצע. לאחר שהשתקם חזר לשירות בכדי להמשיך לפקד ולהילחם.

״גדוד שחר הינו פסיפס ייחודי של אנשים, ותרבות של מקצוענות ודיוק, של הקרבה וניצחון. אתם, אנשי הגדוד, כוח העילוי האמיתי שלו. אתם אלו שמתוך תחושת שליחות ומחויבות עמוקה מביאים למילוי כל משימה בהצלחה, החל מהשבעה באוקטובר בהתקפת נגד והשבת המצב לקדמותו אל מול ארגוני הטרור בעוטף ובהמשך כחלק משמעותי בתמרון ברצועת עזה וכיום כחלק מהגנת עוטף ירושלים וכל זאת למען ניצחון צה"ל וביטחון ישראל.
בתחושת אחריות ושליחות, בהוקרת תודה על הזכות ועם ציפייה רבה לבאות״ הצהיר מפקד הגדוד הנכנס, סא״ל פיני דדון ״אני מקבל היום לידי את הפיקוד על גדוד שחר, גדוד מבצעי בצבא ההגנה לישראל בעת מלחמה".