נערך תרגיל לפינוי אזרחים בעלי צרכים מיוחדים (חצר״מים)

07.05.24
מערכת את"צ

היום (שלישי) מחוז צפון ומחלקת רפואה בפיקוד העורף, יחד עם פיקוד הצפון, ערכו תרגיל לפינוי אזרחים בעלי צריכים מיוחדים (חצר״מים) לצורך העמקה מקצועית במענה הקיים, פיתוח ידע ותובנות לאתגרים הצפויים, תוך התבססות על למידה מהמלחמה.

התרגיל התקיים בצפון הארץ, במספר מוקדים שונים תוך ביצוע טכניקות פינוי ברשויות הנבחרות ותהליכים מבצעיים במפקדות ובחמ"לים הרלוונטיים.

תרגיל זה מהווה אבן דרך בקידום המוכנות לחירום בתחום זה ושם דגש על הממשק בין הגורמים הצבאיים, הרשויות המקומיות, משרד הבריאות וארגוני החירום.

ראש ענף רפואה בקהילה ואשפוז המשכי בפיקוד העורף, סא״ל מאור אדרי:

״כחלק מתהליך הפקת לקחים מתמשך, אנו מבינים כי פינוי של מאות חולים בעלי צרכים מיוחדים במהלך מלחמה, מהווה אתגר. תרגיל זה מגביר משמעותית את כשירותנו לסייע לאוכלוסיה זו ולהביאם למקום מבטחים״.

קצינת רפואה במחוז צפון בפיקוד העורף, סרן טוהר אמויאל:

״התרגיל מהווה ציון דרך בהיערכות מרכז הרפואה המחוזי ולשכת הבריאות הצפונית לחירום ומבוצע בראיית צרכיו ובריאותו של כל מטופל. כמו כן, באים לידי שילוב של כוחות צבאיים ואזרחיים בצורה יוצאת מן הכלל״.

מנל״ח חמ״ל רפואה של פיקוד הצפון, רס"ן פאדי שאהין:

רפואה פיקוד הצפון, תמשיך לעשות הכל על מנת שאזרחי מדינת ישראל על כלל צרכיהם, בכל עת ובכל מצב, יקבלו את המעטפת הרפואית השלמה ובזמן המינימלי על מנת להציל חיים.