הכירו את גדוד השיטור החדש של פיקוד הצפון

איש הייטק, עצמאי, סטודנט ומורה נכנסו לתדרוך... לא, זו לא התחלה של בדיחה, אלו הם האנשים שהגיעו בשבועיים האחרונים לימי מילואים בפיקוד הצפון. המטרה: אימוני הקמה של גדוד שיטור מילואים חדש שמוקם בפיקוד הצפון

29.05.17
מערכת אתר צה"ל

היוזמה להקמת גדוד שיטור חדש, נולדה לפני כ-4 שנים ע״י מפקד יחידת השיטור הפיקודית בצפון, אל״מ שמעון (שימי) כהן, מתוך ההבנה שיש צורך בתגבור לכוחות במשטרה הצבאית בצפון. עם סיום אימון פלוגתי בשבועות הקרובים, תושלם הקמת הגדוד. הגדוד החדש יוכפף לפיקוד הצפון ויהיה הגדוד השלישי באגד השיטור הפיקודי.

״לפני מספר חודשים, עוד טרם הקמת הגדוד, התקיימו ראיונות ושובצו מפקדים ברמת מפקדי המחלקות והפלוגות. התגבשה תכנית עבודה ואימונים שנתית שיוצאת לפועל בימים אלו", מספר מפקד הגדוד החדש, סא״ל (מיל׳) עמי גולדברג.

"המטרה המרכזית שהגדרתי לעצמי במסגרת האימונים", הוא מציין, "היא בניית סגל מפקדים מתואם שמהווה תשתית פיקודית חזקה ובדגש על תפקיד מפקד הפלוגה. זה בא לידי ביטוי בעיצוב הפלוגה כך שתהיה לא רק אוטונומית  - אלא גם מגובשת".

כל חיילי המילואים המצטרפים אל הגדוד החדש, הם בעלי רקע צבאי במשטרה הצבאית, ובאים משלל התפקידים בתוך החיל. אל הגדוד החדש הם באים במטרה לעסוק במשימת השיטור, ולכך הם מתאמנים בשבועות הקרובים. משימתם המרכזית בפיקוד הצפון תהיה לאפשר את תנועת הצירים בזמן חירום.

ימי המילואים אליהם מגיעים החיילים, שגדלו משמעותית משנים קודמות, דורשים מהם לפנות זמן משגרת החיים למען המשימה. חיילי המילואים מגיעים מתחומים שונים באזרחות, הצעירים מלימודי הנדסה או משפטים, הותיקים מנהלי מחלקות והייטקיסטים.  "שנת ההקמה של הגדוד היא שנה לא פשוטה," מסביר סא"ל גולדברג "ולמרות זאת, מגיעה קבוצה גדולה ונרתמת להקמה של הגדוד החדש".

בשלבי ההקמה המתקדמים, בחנו המג״ד, מפקדי הפלוגות וחיילי הגדוד את המשימה בהיבטים מקצועיים ומבצעיים. במסגרת פיתוח הגדוד התקיים אימון חילות, תורגלו סימולציות מבצעיות ומקצועיות, ובוצע גם תרגיל שיטורי המדמה סגירת שטח ובידוד מרחבי מבצעי.

״אנחנו מבינים את האיום ואת הצורך במענה שיטורי במרחב הצפוני ולכך אנחנו מתאמנים״, מדגיש המג״ד. ״לחיילים בגדוד יש רקע שונה ותפקיד שונה. במסגרת תהליך הבנייה הם לומדים להכיר מחדש אלה את אלה, ובעיקר את האתגר הצפוי והמשימה המשותפת אליה הם מתאמנים״.