כך מפנים פצועים סורים במסוק לשטח ישראל

04.10.17
מערכת אתר צה"ל

שבעה פצועים סורים - בהם גבר אחד, ארבע נשים ושני ילדים - אשר נפגעו מרסיסי הפצצות במהלך לחימה בכפרים סמוכי הגבול נקלטו בשבוע שעבר לשטח הארץ.

בין הפצועים היה ילד בן שנתיים שנפצע קשה בראשו. בעקבות דחיפות המקרה, הילד פונה עם אמו במסוק לקבל טיפול רפואי בבית חולים ישראלי. הפצועים הנוספים פונו לבתי חולים שונים בצפון הארץ על ידי הצוותים הרפואיים של צה״ל.

את הפינוי ניהלו צוותי הרפואה של עוצבת הבשן וחטיבות הגולן והחרמון, המטפלים מתחילת שנת 2013 בפצועים הסורים שמגיעים לגבול ברמת הגולן. בפעילות הנוכחית, הם תוגברו גם בכוחות מהגדודים המתאמנים באזור.

״קיבלנו דיווח על פצועים שמגיעים והתחלנו להתכונן", מספר על המקרה סגן עומרי כספי, קצין מבצעים רפואה באוגדה 210. "ברגע שראינו את אופי האירוע ושמדובר בשבעה פצועים באורח דחוף - פצועים מסובכים ומורכבים מאוד - החלטנו להקפיץ צוותים נוספים שהגיעו מכלל המרחב, ואף בחרנו להסתייע במסוק של חיל האוויר שעזר לנו לפנות אותם ולתת להם את הטיפול המיטבי״.

מאז 2013 ועד היום, נכנסו לישראל כ-2800 פצועים סורים לקבלת טיפול רפואי. רק בשנת 2016, טופלו בבתי החולים בישראל יותר מ-600 פצועים סורים. את הטיפול בפצועים הסורים מתחילים הכוחות עם הגעתם לגדר, שם הם מעניקים להם עזרה ראשונה מצילת חיים, ומתחילים בפינוי לבתי החולים.