אלוף משנה אורן מונה למפקד חטיבת "עציוני"

21.03.18
מערכת אתר צה"ל

אלוף-משנה אורן מונה היום (רביעי) למפקד חטיבת "עציוני". הטקס נערך באנדרטת עציוני, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף אבי גיל, מפקדי החטיבה ומוזמנים נוספים.

אל"ם אורן, החליף בתפקידו את אלוף משנה קובי ולר, אשר כיהן כמפקד חטיבת עציוני במהלך השנתיים האחרונות. "חטיבת עציוני תרמה תרומה מהותית למדינת ישראל. את ירושלים ועציוני לא ניתן להפריד", אמר מפקד עוצבת "געש", תא"ל אבי גיל, "החטיבה נדרשת להתמודד עם האתגרים המורכבים ביותר בשדה הקרב, להוביל ולנצח, כך עשיתם וכך תמשיכו לעשות".

"קובי, אנו צועדים יחד שנים רבות", המשיך תא"ל גיל, "אתה ממפקדי השדה הטובים ביותר שפגשתי בצה״ל, פיקדת על החטיבה בתקופה שקבעה התחדשות והשתנות. ברצוני להודות לך על תרומתך ומאחל לך הצלחה".

מפקדת עוצבת "געש", תא"ל אבי גיל ומפקד החטיבה הנכנס, אל"ם אורן

"זכות אמיתית נפלה בחלקי לפקד על חטיבה מופלאה זו בשנתיים האחרונות", שיתף מפקד חטיבת "עציוני" היוצא, אלוף משנה קובי ולר. "חטיבה, אשר מורשתה מתחילה כאן בירושלים, עליה הגנה בתש"ח, ונמשכת עד היום בהגנתה על גבולותיה של מדינת ישראל ויישוביה, ובהתכוננות ליום פקודה, בה תידרש להיות חלק בשמירה על ביטחונה".

"חוויית הפיקוד עליכם אנשי המילואים הייתה לי לעונג גדול", המשיך אל"ם ולר, "טובי האנשים של החברה בישראל, אשר נושאים בנטל העצום של ניהול חיי משפחה, לצד קריירה ומאבק על פרנסה, ובנוסף עושים לילות כימים בתפקידם במילואים".

"נפעמתי בכל פעם מחדש לראות את המוטיבציה והנחישות, הרצינות והחריצות אותה הפגנתם. אתם המפקדים הנהגתם בחטיבה רוח של יוזמה, של מעורבות ושל עשייה בלתי פוסקת והירתמות לכל אתגר ומשימה. "אתם מקבלים היום כמפקדכם את אורן", הוסיף אל"ם ולר, "מפקד עתיר ניסיון מבצעי, מטובי המפקדים של צה"ל בדרג השדה. אורן, מההיכרות איתך בתקופת החפיפה, ברור לי כי אנשי החטיבה יישבו בקסמך וכי יחד תעשו דברים גדולים".

מפקדת עוצבת "געש", תא"ל אבי גיל

"היום אני מקבל את הפיקוד על חטיבת עציוני", אמר אל"ם אורן, "אחת מחטיבות המילואים המובילות והחשובות של צה"ל, חטיבה עם מורשת ומסורת רבת שנים. חלק ניכר מעוצמתו של צה"ל טמון בכוחם של אנשי המילואים. כאזרחים עסוקים הטרודים באתגרי היום יום, איני יכול שלא להביע הערכה עמוקה וכנה על עשייתכם הרבה למען ביטחון אזרחי ישראל".

"בהיכרותי הקצרה עם אנשי החטיבה", המשיך, "ראיתי אנשים מעולים, מחויבים, מקצועיים וערכיים המונעים מתחושת שליחות ואחריות אמתית להמשך עתידה וביטחונה של הארץ הזו. קובי, תודה על העשייה המשמעותית שהובלת להגברת המוכנות והכשירות של החטיבה למלחמה ולאתגר המחר".

"לפנינו ניצבים אתגרים מבצעיים רבים, עלינו מוטלת האחריות לשמירת המוכנות והכשירות ליום פקודה", סיכם אל"ם אורן. "לכשניקרא, נצטרך להגיע במהירות שיא ולהיות מוכנים לכל משימה ואתגר. נדרש למקצועיות, נחישות ורוח קרב. לא נקבל פחות מניצחון חד וברור. לשם כך נצטרך להתאמן, להקשות, לדרוש, לא להתפשר, לייצר חוסן ולהיות מוכנים לשלם גם מחירים. חטיבת עציוני, גאה לפקד עליכם. סומך עליכם. ביחד ננצח".