לוחמי צה"ל איתרו מנהרה התקפית נוספת שחצתה מלבנון לישראל

08.12.18
מערכת אתר צה"ל

לוחמי צה"ל איתרו מנהרת טרור התקפית נוספת שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל במסגרת מבצע "מגן צפוני" שהחל השבוע. תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום על אזרחי ישראל.

"מדובר במנהרה שיש לנו את כל הסיבות להאמין ולדעת שנחפרה גם בימים שלפני המבצע ע״י ארגון חיזבאללה", חושף דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס. "תוואי המנהרה מולכד על ידי צה"ל, וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני - מסכן את חייו". 

התוואי נמצא בשליטתו המלאה של צה"ל: "אנחנו ממקדים את המאמץ שלנו בחקר המנהרה, בעזרת יכולות יחידת יהל"ם והיחידות הנוספות, מתוך כוונה ללמוד על התוואי ותהליכי הבניה".

"כוחותינו ממשיכים במבצע על פי התוכנית המקורית, גם תחת אתגרי מזג האוויר הסוער שהיה בסוף השבוע האחרון, וימשיכו לפעול על פי התוכנית הסדורה שאושרה להמשך איתור וחשיפת מנהרות טרור", הרחיב תא"ל מנליס. "מצב המבצע ראוי להערכה, למרות תנאי האקלים המורכבים, אנחנו ממשיכים באיתור תחת תמיכה לוגיסטית רחבה מאוד".
 
האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. "אנחנו רואים בכך הפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל".  

צה"ל פועל לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנרה, נוסיף לעדכן פרטים בהמשך.

בנוסף, לוחמי צה"ל שפעלו בשטח ישראל, במובלעת מצפון לגדר המערכת בגזרה המזרחית זיהו היום (שבת) שלוש דמויות, ככל הנראה פעילי חיזבאללה, המנסות להתקרב למרחב העבודות הטכנולוגיות במובלעת בחסות מזג האוויר. "שלושה אנשים לבושים אזרחי, להבנתנו הם מחבלי ארגון חיזבאללה, ניסו להגיע בערפל ולגנוב את הטכנולוגיה של המבצע", סיפר תא"ל מנליס. "הכוח שהיה במובלעת הגיב בירי בהתאם להוראות הפתיחה באש והחשודים נמלטו".